Var hittar jag "block" för att hissa upp saker?

J

joa

Var hittar jag \"block\" för att hissa upp saker?

Skall vara ett block med fästplatta så man kan fästa det i taket. I den skall sedan en lina löpa. Kan tänka mig att båtaffärer har, men någon som har något webtips?
Gärna kullagrat om någon kommer ned på den detaljnivån (vilket jag hoppas)


//Jocke
 
Re: Var hittar jag \"block\" för att hissa upp saker?

Harken har jättebra block (det är de jag helst använder på min båt). De kanske inte är billigast, men absolut bäst. De har bra råttor (cam cleats) att fästa linorna med också.
 
Re: Var hittar jag \"block\" för att hissa upp saker?

Hittar inte riktigt det jag säker, men är nog dålig på att leta.
Skall använda den för att bygga en draghiss för styrketräning. Då kanske ni vet vad jag menar för sorts trissa. Den skall alltså fästas i en balk i ett tak med ett rep som löper igenom.
Ungefär som de första bilderna på denna sida http://www.angstrom.uu.se/augusta/blockochtalja.doc
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 728
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
962
Senast: linlar1
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 551
Senast: Roheryn
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 113
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp