Var hittar jag smala bruna lädertyglar?

Bukefalos 30 år!

kullerbytta

Trådstartare
Jag behöver akut nya smala mörkbruna ribbade lädertyglar med mässingsspännen i strl cob.
Hade ett par som var perfekta som unghästen trampat sönder :cry:
Dessa var inköpta i Falsterbo, minns inte i vilken butik.
Någon som har förslag på någon webshop som har alt butiker i Skåne? Tyglarna ska användas till ett vardagsträns och får gärna ha ett bra pris.

Sv: Var hittar jag smala bruna lädertyglar?

Kan man inte hitta det lite varsom? På h*stbiten såg jag att det fanns sist jag var där :) och de har ju webbshop!
Lycka till!

De har bara med metallspännen och 18-19 mm breda. Jag behöver 13-15 mm med mässingsspännen.

Lyckås?
Syrran köpte nåra just mörkbruna, flätade m mässingspännen från Lyckås på mässan igår, vet dock inte hur tjocka dom var.
http://www.lyckasridsport.se/

Tack för tipset, men de hade bara strl ponny och full och inte några med ribbor. Stod inte hur breda de var.

Jag har ett par från jacson, dom kan säkert blir trevliga att rida med om jag bara börjar använda och smörja dom någon gång, dom är lite stela men bra pris.
Annars har Dyón, men smakar det så kostar det :p

Nä Jacson har bara ponny och full, jag behöver strl cob.
Dyon har inga som är som jag vill ha dem och jag gillar inte märket. Döbert är mycket snyggare, men nu var det vardagstyglar jag skulle ha. Det är inte kul att sitta ute strilande regn med ett träns för flera tusen, så jag använder ett Jacson till vardags.
Verkar svårt, jag har kollat runt överallt, annars får jag försöka få de unghästen trampade sönder lagade.
Får åka till Flyinge och be dem ta hem annars.

Hmm men det var ju bara tyglarna du pratade om? Även om det är mkt pengar så är det ju inte flera tusen om du hakar på dom på ett vanligt träns.
Näe, du får väl laga eller leta vidare alt. låta någon sy upp åt dig

Ringde till Jacson och beställde:idea: släta med gummibaksida, kommer i nästa vecka.
Skönt! Jag är "tygloman" och tycker att bra tyglar (även för mig rätt sadel) är livsnödvändigt, kan inte koncentrera mig på ridningen om tyglarna är fel... Fånigt, men så är det:p

Liknande trådar

• Riktigt smala lädertyglar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka