Var hittar man bakbommar till ett hästsläp?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Moheed
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 5 032
M

Moheed

Jag har ett släp som bara är utrustat med transportgrimskaft/kedja. Jag skull gärna vilja byta till bommar bak men har ingen aning om var mn får tag i det! Vet någon?

Sv: Var hittar man bakbommar till ett hästsläp?

Vad har du för märke på släpet? Vänd dig till närmaste återförsäljare eller till "huvudkontoret".

Eller så kan du kolla med ett svetsbolag, ett sådant i min stad gjorde en bom till oss (ville ha en lång och hade bara två korta) de kolla på transporten och vi förklarade hur vi ville att bommarna skulle se ut som, hur de skulle fästa och så... den gjode dom på några dar och bommen kosta runt 60-80 Kr :banana:

Men oj, vad billigt! Det var ju en bra idé! Tackar tackar :bow:

Det är ett Tranesläp från -89.

Hej. Jag har också ett Tranesläp men lite äldre än ditt. Tog kontakt med en återförsäljare som sålde Tranesläp + tillbehör men de var SKITDYRA! ca 2500 kr :( Vet förståss inte om alla är det. (Jag vill ha teleskopsbom så jag kan låta pållen åka brett.)

Men sen tänkte jag att det spelar väl ingen roll VAR jag köper bommen? Så jag körde in till en återförsäljare av BOJ släp som ligger i närheten där jag bor. De skulle ha 500 kr för teleskopsbom (1 lång del + 1 kort del), fästen, ja rubbet. Sen måste förståss fästena svetsas fast och det gör en kompis :)

Släpet vi ska köpa är också ett Trane -89 (Modell 130T).
Min morbror har svetsat om det som tidigare var en 3/4 bom och en 1/4 (alltså en lång och en kort) till en enda lång bakbom, med rejäl krok i ena änden och sprint i den andra (samma anordning som de korta originalbommarna alltså). Han satte bara ihop de bägge med en kort rörbit på mitten.
Jättenkel att använda och den ser nästan ut som fabriksgjord :)

Senast ändrad av en moderator:

Du borde ju kunna vända dig till märkets återförsäljare om de inte kan sälja bakbommar åt dig borde de ju iaf veta var du kan få tag på några...

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 113
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 251
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka