Var hittar telefonförsäljarna företags-telefonnummer?

ameo

Trådstartare
Moderator
Sedan jag återupptog min enskilda firma har jag blivit hett villebråd för telefonförsäljare. Mitt företag har inget eget telefonabonnemang, utan jag använder min privata telefon till det. Och jag har nyligen tagit tag i att NIXa mitt privata nummer. Men jag misstänker att de ändå kommer fortsätta ringa mig och hävda att de ringer till mitt företag - och jag har uppfattat det som att det inte går att NIXa företag, eller?
Men min fråga är - i vilket register hittar telefonförsäljarna det telefonnummer som finns angivet för mitt företag?
Jag tänkte försöka lista ut om jag på något sätt kan kringgå systemet för att slippa alla j***a telefonförsäljare, som jag aldrig någonsin köper något av ändå...
 
Det kan säkert stå lite här och var. Men en teori är att du uppgav numret till Skatteverket när du registrerade företaget. Säljande företag har sedan som affärsidé att med jämna mellanrum begära ut information om nystartade företag.
 
Det kan säkert stå lite här och var. Men en teori är att du uppgav numret till Skatteverket när du registrerade företaget. Säljande företag har sedan som affärsidé att med jämna mellanrum begära ut information om nystartade företag.

Ja, det var ett helvete när jag startade min firma. Jag slängde på luren direkt när det var någon säljare till slut.
 
Det kan säkert stå lite här och var. Men en teori är att du uppgav numret till Skatteverket när du registrerade företaget. Säljande företag har sedan som affärsidé att med jämna mellanrum begära ut information om nystartade företag.
kan man be skatteverket spärra utlämning av telefonnummer som står till företag?
 
Jotack, jag märkte också det när jag hade enskild firma. Kruxet, som jag förstod det då, var att det räckte med att jag hade f-skatt för att de skulle få ringa till mig - oavsett om jag ville det eller inte. Eftersom en enskild firma är kopplad till ett personnummer. Jag hittade inget sätt att göra mig av med dem. :cautious:
 
Jotack, jag märkte också det när jag hade enskild firma. Kruxet, som jag förstod det då, var att det räckte med att jag hade f-skatt för att de skulle få ringa till mig - oavsett om jag ville det eller inte. Eftersom en enskild firma är kopplad till ett personnummer. Jag hittade inget sätt att göra mig av med dem. :cautious:

Tyvärr är det ju bara att slänga på luren som hjälper och blocka det numret.
 
Jotack, jag märkte också det när jag hade enskild firma. Kruxet, som jag förstod det då, var att det räckte med att jag hade f-skatt för att de skulle få ringa till mig - oavsett om jag ville det eller inte. Eftersom en enskild firma är kopplad till ett personnummer. Jag hittade inget sätt att göra mig av med dem. :cautious:
De är överjävliga och hävdar sin rätt när man ber dem sluta också. Numera googlar jag alla nummer innan jag svarar, och blockerar alla säljnummer.
 
Jag använder Truecaller appen för att filtrera ut 95% av alla säljare!
Tyvärr är det ju bara att slänga på luren som hjälper och blocka det numret.
De är överjävliga och hävdar sin rätt när man ber dem sluta också. Numera googlar jag alla nummer innan jag svarar, och blockerar alla säljnummer.
Jag svarar nästan aldrig på nummer jag inte känner igen. Söker på numren och blockar alla som är rapporterade som säljare. Men idag har de varit helt galna, tror jag! Har blockat minst fyra...
(lyckades svara på en säljare som sålde telefonabonnemang, han trodde mig inte när jag sa att det inte går att betala mindre än 0 kr/månad för exakt det jag behöver - nej, det var inte sant, jag har MER än jag behöver och betalar ingenting... )
Du kan be Skatteverket (och Bolagsverket?) att radera dina telefonnummer, du behöver inte ha informationen hos dem.
Då ska jag ta tag i det, för det är helt jeffla hopplöst med alla säljare!
 
Jag svarar nästan aldrig på nummer jag inte känner igen. Söker på numren och blockar alla som är rapporterade som säljare. Men idag har de varit helt galna, tror jag! Har blockat minst fyra...
(lyckades svara på en säljare som sålde telefonabonnemang, han trodde mig inte när jag sa att det inte går att betala mindre än 0 kr/månad för exakt det jag behöver - nej, det var inte sant, jag har MER än jag behöver och betalar ingenting... )

Då ska jag ta tag i det, för det är helt jeffla hopplöst med alla säljare!

Det är min arbetstelefon... jag kan inte strunta i att svara. Plus att har det hänt särbon något är det risk att de ringer från ett okänt nummer eller ett nummer jag inte känner igen. Dvs jag svarar alltid.
 
Det gick att plocka bort telefonnumret från kontaktuppgifterna via verksamt.se
Min lilla firma finns inte hos bolagsverket.
Nu håller vi tummarna att det räcker med detta + NIX. Jag vet att det kan dröja ett tag innan ändringen når ut, men...
 

Liknande trådar

Äldre Förut, för flera år sedan, hade jag ett företagsabonnemang i mammas företag på min telefon. Jag behöll numret och gjorde om det till ett...
Svar
7
· Visningar
626
Senast: Amha
·
Skola & Jobb På jobbet har jag ett 010- IP-telefonnummer och ett 070-mobiltelefonnummer. 010-numret har jag vidarekopplat till mitt 070-nummer. Nu...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp