Var/hur förvarar ni alla era prylar?

K

Kiddo

Ni som har X par ridbyxor, flera hjälmar, massor av handskar och strumpor - vart gör ni av allt??

Har redan hunnit samla på mig tre par ridbyxor och flera par strumpor och handskar, och behöver idéer... Ridbyxorna hänger på galgar, som i sin tur hänger på en liten skruttig dörrmonterad klädhängare av plast. Gamla hjälmen hänger på densamma, och där i har jag strumpor och handskar. Klumpigt och otympligt.

En riktig byxhängare hade ju varit "great", men var hittar man en så'n utan att bli ruinerad? En byxhängare à la ram att hänga på dörr hade varit ännu bättre... Och så väggkrukor till handskar och strumpor...
 
Klädkammaren är fullpackad... Garderoben likaså. Och det är allt jag har i garderobsväg... :eek: Kanske dags att städa ur klädkammaren (igen!) och stoppa in allt där... Hur nu det ska gå till... Jisses!

*tänker högt för sig själv*
 
Jag har turen att ha ett litet förråd i källaren där jag har god plats för alla ridkläder + lite extra hästsaker som jag inte får plats med i stallet. Ikea har väldigt bra lösningar på olika hänganordningar och ordning & reda, kolla upp det. samt så kommer jag ihåg att när vi hade våran husvagn så fanns det en liten tygbit med en massa olika fack för skor och kläder som man hängde på garderobsdörren. Kommer ej ihåg hur man får tag i detta men det borde väl gå och kolla hos en husvagnsförsäljare. Eller en ganska stor låda med några mindre i som man kan förvara under sängen? Bara några förslag börjar bli lite sent så hjärnan har ingen större koll just nu. :smirk: Hoppas du hittar en lösning snart. :D
 
har alla jackor,skor, handskar, strumpor, hjälmar och allt annat man samlat på sig i en garderob prydligt inknött och insparkat.. :crazy:
kan inte ha d bland andra kläder då min kille e extremt allergisk... :(

:banana:Charlie :banana:
 
Vi har 2 klädkammare :love: i lägenheten så jag har alla ridgrejor i den mindre av dom, den funkar även som städskåp :D
 
hae en "lortgarderob " precis vid dörren. där får mina ridkläder vara, skidkläderna, och sambons dammiga murarkläder...

lagom trevlig garderob... :rofl:
 
liggandes mest överallt.. :D

har delar av en garderob i grovköket tilldelat mina ridkläder.. men där ligger det så mycket grejjer.. vet inte ens exakt vad som ligger där.. :D

ridbyxorna är utspridda, grovköket, smutstvätten, badrumsgolvet, sovrumsgolvet.. ja lite här o där helt enkelt.. ;)

dom gamla hjälmarna ligger i den där garderoben- tror jag.
dom nya är i stallen, ena på ridskolan o den andra ute hos foderhästen.
 
Har ett "hästrum" (där det också är litet förråd och hundrum) där jag brukar ha mina grejor. Nu är det bara en hylla och en garderob men det beror på att jag nyss städade...
Annars brukar den aktuella högen med stallkläder befinna sig på golvet brevid tvättunnan! :smirk:
 
byxorna, skorna å sånt är nere i källare. tröjor och strumpor är uppe i min garderob
 
Är inte bortskämd med förråd och garderober... Får tjata på päronen att städa ur lite... *tycka* Pappa ska ju alltid spara på allt!
 
Jag har också ridkläderna i källaren. Förut när jag åkte direkt från skolan till stallet hade jag alltid kläderna i bilen. Köpte lådor på Ikea som jag stoppade i bakluckan, hur praktiskt som helst.
 
Jag har de rena kläderna i garderoben och jackor och ridbyxor hänger på krokar i hallen. Tröjor har jag på hyllan och strumpor i en låda. Stövlar och två par skor står framme jämt! Oftast har jag allt för mkt framme samtidigt, mamma säger till mig att rensa bland allt då och då så resten av familjen får plats också. Jag har en tendens att vilja variera mig lite och helst ha alla kläder framme samtidigt. :D
 
Hjälmarna har jag i stallet i tävlingsskåpet. Överiga ridkläder o alla mina schabrak har jag här hemma i en egen garderob. :)
 
Jag har garderober for varje tillfalle. En garderob for stallklader, inkl tavlingsklader.
en vanlig garderob med jeans, trojor mm...som ibland aven hanger med ut pa en ridtur.
En fin garderob till finare klader, fest klader mm.

Hjalmarna finns i stallet. De hanger pa krokar dar.

Vantar och extra raggsockar ligger i en speciell lada i stallet. Det ar vanligt att vantar blir blota och da gar man in och hamtar ett par nya....och hanger upp de gamla forstas.

Jag brukar oftast rida i jeans, shortchaps och kangor...jag har ett par olika jackor i bagaget pa bilen, samt i stallet, samt i min stallgarderob. De byts ut under dagen efter behov.....men sa ar jag ju i stallet hela dagen - varje dag.
 
Har en garderob i hallen där jag har alla mina ridkläder o en hel del hästsaker som jag inte använder lr får plats med i stallet.
I sadelkammaren i stallet har jag de ridkläder jag använder för tillfället, jag byter alltså om där (jättesmidigt när man allt som oftast kommer direkt från jobbet eller liknande!)
 
täcken, shabrak, träns,hjälmar, en del sporrar mm mm finns i våran garderob... sen har vi vantar, jacka och hjälmar som används i tvättstugan... sadeln i uppvärmt förråd. Stövlarna hänger under en bänk som finns i tvättsugan!! ett tips där!! köp såna hängare på nån hästsportbutik och skruva upp en liten krok
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp