var köpa Graningestövlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare beate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 5 338
B

beate

vet inte om det här faller under "reklambrottslighet" men jag undrar var i Stockholmstrakten jag kan köpa Graninge outdoor till ett hyffsat pris?

Sv: var köpa Graningestövlar?

dem finns på granngården... och inte speciellt dyra heller... och graninge tycker jag har varit bättre än både carlskrona och höga kusten stövlarna som ska vara typ likvärdiga .. har haft alla 3 paren och är mest nöjd med graninge :) så lycka till

skulle inte köpa graninge, sömmen på insidan släpper direkt, gjorde det på mina o på de flesta av mina bekantas oxå, tycker höga kusten, carlskrona rider är mkt bättre mjukare o smidigare o bättre passform.

VA? har haft mina graningestövlar i nästan 10 år nu och det är inte en enda söm som släppt på dem ju... däremot har sömmar och sulor släppt på höga kusten och carlskrona... måste fått nåt superexemplar av graninge då eller så har du haft värsta oturen :S

tror du har fått ett super ex, vi är vä ca 10 stycken nu sm haft samma problem med graninge :smirk:

Mina är också 8-9 år och har hållt super. Den äldre generationen kanske hade bättre kvalitet? Hur som haver finns graninge på stenbergs läder också.

Mina Graninge sprack också, men jag använde dem bara i skogen, och var inte så försiktig med dem, så det kanske förklarar saken! :p

måste vara ngt sånnt.
Sambon köpte nyligen graninge kägor som gick sönder hur fort som helst :crazy:

Jag har 2 st graningestövlar, och dom ena håller superbra och har inte spruckit (utan dragkedja) utan modellen man "knäpper". Dom andra däremot med dragkedja har gått sönder flera gånger i dragkedjan, men det kan ju bero på att jag alltid har så brottom och glömmer skohornet, då jag trampar på mig dom:smirk:

jag har mina graninge som "slit å släng" stövlar till vardags... men klart jag ser till att hålla dem rena men jag smörjer dem nästan aldrig .. men har inte ens behövt sula om dem på alla dem här åren. Och dem är verkligen misshandlade... Men det kanske är som någon sa att den äldre modellen är bättre kvalité på?

Har 2 par graning läderstövlar med dragkedja den nyare modellen.
Använder ofta 8smörjer dock efter varje gång de använts) inget som helst fel.
Mjuka och sköna.
De ända stövlar som jag hittat som är lagom korta i skaften men med smala vader.

Jag (liksom större delen av den hästburna bekantskapskretsen...) köpte ett par Graninge av modellen med dragkedja till superpris-typ 500:-, på Ekohallen i Länna.

Helt okej och mycket praktisk stövel som man inte behöver vara så rädd om, de tål verkligen alla väder och även den mest klafsiga lera.

var det nyligen som ni köpte dem på Eko? När jag ringde hade de inga alls i min storlek 39. Inte heller Granngården i Frihamnen hade några.

Det var ett tag sen...minns inte riktigt, kan ha varit ett år sedan vid det här laget, så det är ju möjligt att de kan ha tagit slut?

Fast sist jag var där (nån vecka sedan) så såg jag att de iallafall hade stövlar kvar, fast jag kollade inte närmare då.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
267
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka