Vår och dålig i magen

Min gammelman (himlahäst sedan 2012), var en maghäst. Med både koliker och diarrér. Blev dålig i kistan när gräset började komma upp.
Han åt, förutom "fri tillgång" på hö (hösilage tålde han sämre), en stor giva betfor och vetekli varje dag. Även 1-2 dl Foderjäst och 1 mått ProFeed. Det åt han året runt
 
Min ena häst har problem med magen vintertid. I år gick hon på lösdrift med sitt föl i en flock. Fick hösilage. Och magen ballade ur fullständigt. Nu har hon fått hö sen hon kom hem. Ca två månader.
Tog bort kraften. Ingen effekt. Gav loppfrö. Ingen effekt. Nu testar jag bakjäst. Ingen effekt.
Beställt proequo som kom nu ikväll. Ska börja med det i morgon. Tror jag ska köpa loppfrö igen också.
Förmodligen blir hon lös för hon går och pillar i sig massa skit.
Trött på bajsiga bakben och svans. Och att både hon och jag konstant luktar skit!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 494
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 508
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej hej, Jag har två ridtravare på lösdrift med fri tillgång hö. Tyvärr ingen analys på höet. Den ena är ny sedan 3 månader tillbaka...
Svar
17
· Visningar
1 306
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp