Var ser du dig själv om 10 år?

Nejdå. Det är livet och jag har haft ett underbart liv ;) på alla sätt.
Det tar slut nån gång så är det för oss alla och jag kan inte klaga på längden heller.

I en kontext av att jag trodde du var ca. 50 år så låter det tragiskt, jo :(
Men det kanske du inte är?

Däremot har du helt rätt i det du säger! :up:
 
Om 10 ar ar jag 37, och bor nagonstans i Europa. Norra Europa mest realistiskt (jag tycker inte om varmt vader). Beroende pa hur familjesituationen ser ut sa bor jag antingen i liten men elegant lagenhet i trevligt omrade (inga barn) eller sa har jag kopt liten gard i utkanten av stad.
Har forhoppningsvis en partner i livet, barn oklart. Har skaffat mig lite riktiga kunskaper genom en master i ngt relaterat till miljo/sustainability, och jobbar i liknande industri - kanske for NGO som C40.
Forhoppningsvis reser jag inte alltfor mycket i jobbet och kan ha en hast som jag rider FT med och en hund som ar min allra basta van. Om jag fortfarande far runt i jobbet sa har jag istallet ett piano i huset som jag plinkar pa nar jag ar hemma och uttrakad :)
 
2027 - Drömmen
Ålder: 42 O_o
Bor: I samma stad som nu. Gärna samma område, men liten villa eller bostadsrätt.
Civilstatus/Familj: Sambo, gärna förlovad. Inga barn.
Utbildning: Pluggat upp mina betyg så jag kan söka annat jobb.
Jobb: Gärna drifttekniker!
Fritid: En ny hund, kanske 2? Träning och vara aktiv. Gärna hittat en ponny att glida runt på emellanåt..

2027 - Mer realistiskt
Ålder: Fortfarande 42.
Bor: I samma stad, samma område. Bostadsrätt.
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Ingen :D
Jobb: Jobbar fortfarande som städerska...
Fritid: Ingen ny hund :( träning typ?
 
2027 - Drömmen & verkligheten
Ålder: 37 år.
Bor: Båstad och Solna. Oklart ville bostadsform. Bor på hästgård och trivs inte lika bra som jag trodde, så kanske en villa eller tom bostadsrätt . Bor troligtvis permanent i Båstad och har en lägenhet i Solna. Iallafall inte kvar i nuvarande håla i västra Götaland.
Civilstatus/Familj: Förhoppningsvis fortfarande gift med nuvarande man och har antagligen inga fler barn än jag har idag (12 och 13 år)
Utbildning: Någon relevant
Jobb: Egen företagare av något slag iallafall
Fritid: Förhoppningsvis har jag hittat de roliga med hästarna igen och har ett par fina. Annars har jag nog bilintresserade kvar, hoppas mina nuvarande hänger med då fortfarande, iallafall S6an och 100an. Troligtvis är jag en fotbolls, häst och bilintresserade mamma och mina barn har ärvt mina intressen så jag kan sitta på bänken där dom spelar fotboll, har nån egen häst var osv!

Tror min ovanstående är ganska realistisk så jag väljer att slå ihop både drömmen och verkligheten. :-) ev inte två bostäder då iochmed att vi i dagsläget har ett fritidshus också. Solna vill jag inte bo i till vardags men eftersom jag hänger på friends arena mycket så behöver jag en lägenhet där.
 
Om tio år hoppas jag...

Ja, den var inte lätt. Jag är rätt osäker på vad som händer i framtiden. Hoppas att Ariel (20 år) fortfarande är pigg och att hon gett mig en fin dotter (som bör vara typ 8 år). Storm som är 11 år då, tävlas högt i klasserna av en duktig liten ryttare som lånat henne.

Jag har svårt att se mig själv bo ihop med någon igen, men kanske är jag särbo? Bor förmodligen kvar i Uppland, är det på samma gård som nu, så har hästarna fått större ligghall, bättre hagar och dylikt.

Jag hoppas att jag jobbar 60-80 % och att jag är fast anställd på ett bra företag där jag trivs med mina arbetsuppgifter. Att jag kan åka till San Agustin 2x2 veckor varje år.

Drömmen hade ju varit att min aktieportfölj går så förbaskat bra att jag kan leva på avkastningen, men det känns orealistiskt redan efter tio år.
 
Jag har två drömscenarion, vet inte vilken jag vill helst. Jag är iaf 40 år då.
1: partner, förhoppningsvis gift och med en hund, inga barn. Bor utomlands, typ Portugal, i ett mindre hus och har ett eget typ café/restaurang/b&b där jag då jobbar. Gärna har en häst också.

2. Gift och med ett barn. Bor kvar i samma län som nu, men närmre stan i en lägenhet. Jobbar inom livsmedelsbranschen, antingen fortsatt med det jag gör idag eller en kontorstjämst inom produktutveckling.
 
Apropå tråden om bästa vs. sämsta tiden i ditt liv, varför inte prata lite om framtiden då också?
Hur önskar du att livet är om 10 år? Var tror du realistiskt att du befinner dig?

Jag som TS får väl äran att börja.

2027 - Drömmen
Ålder: 30 år.
Bor: På en mindre hästgård någonstans i Mälardalen.
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar med marknadsföring/PR på mindre byrå. Har bra möjligheter att jobba hemifrån och är bara på kontoret någon dag/vecka.
Fritid: Mina hästar. Har 2 hästar, en äldre (10+) och en yngre (5-10 år) som jag tävlar på Msv resp. L-klassnivå i dressyr. Dessa är troligtvis inte halvblod utan andra raser/korsningar, gärna typ Connemara, Irish Cob eller Welsh Cob. Är med den äldre hästen stabil på ca. DM nivå. + Resterande 4-5 boxplatser i stallet uthyrda/har inackorderingar.

2027 - Mer realistiskt
Ålder: Fortfarande 30.
Bor: I samma håla som jag är född, fast nu i en egen lägenhet (hyresrätt).
Civilstatus/Familj: Singel, inga barn.
Utbildning: Minst ek.kand, ev. ek.master.
Jobb: Jobbar som ekonomiassistent, löne-ekonom eller dylikt på kommunen.
Fritid: Min häst. Har en häst, av t.ex. någon ras som nämns ovan, ca. 15 år gammal, som jag tävlar på ca. LA nivå i dressyr.

Anledningen till att jag inte ser alt. 1 som helt realistiskt är framförallt den ekonomiska biten. En hästgård på sagda plats, med dessutom 2 egna hästar, kostar ju en slant. Säg att jag läser en master = Klar vid 25 = 5 års relevant arbetslivserfarenhet på heltid när jag är 30 = inte så hög lön än.
För att rodda runt projektet som en gård med egna hästar och några inackorderingar innebär, så lär man behöva absolut minst 40-45k i lön. Det lär jag knappast ha när jag är 30, oavsett utbildning.
Jag räknar krasst med en lön på ca. 30k/månad när jag är 30 år och har 5-7 års heltidserfarenhet och 3-5 års studier i bagaget. Att jag tror att det finns en realistisk chans/risk att jag bor kvar i byhåla är dels för att den är fruktansvärt inskränkt - och jag dessvärre är infödd i den mentaliteten (även om jag försöker förneka det/distansiera mig) + att det ju faktiskt kan ha sina fördelar att bara bo 20-25 min kommunalt (med tåg)/2.5 mil från centrala Sthlm..... Dock lär nog inte min lön, som singel, om jag dessutom har häst, räcka till mer än en hyreslägenhet här. Att det inte känns osannolikt att jag hamnar på kommunens löne-avdelning eller dylikt beror främst på närheten (kommunalhuset ligger ca. 5 min med bil och 15 min kommunalt bort) men också på att det känns som en "trygg" arbetsgivare där det är lätt att som relativt nyutexaminerad få jobba med relevanta arbetsuppgifter.


2027 är jag närmre 60 år.
Bor förhoppningsvis med samma gubbe på ett litet ställe med köksspis och vedeldad bakugn, möjlighet att få vatten och värme även om elen gått. Har några Ha egen mark ink nån ha skog till ved för uppvärmning.
Hästarna? De skulle vara 22 år och 32 år.
 
Ålder: 42
Bor: I nytt hus, någonstans där det faktiskt är snö på vintern.
Civilstatus/Familj: Min partner och en bunke katter och höns
Utbildning: Masters i datavetenskap.
Jobb: Jobbar halvtid/deltid med systemutveckling, så jag har lite tid över till att skriva och andas. Drömjobbet hade varit att undervisa på högskola. Jag ser dock inte någon av dem som jätterealistiska. :D
Fritid: Förhoppningsvis har vi råd med att börja köra rally lite sporadiskt. Och så hoppas jag att jag börjat rida på ridskola igen.

Allt känns som det -kan- gå, men skulle det inte hända så gråter jag inte för det. Bara jag har jobb och tak över huvudet så är jag nöjd.
 
Då har jag några få år kvar till pension. Det jag drömmer om är att jag ska lyckas ha format mitt arbetsliv så att de roligaste delarna är så många att jag enbart ägnar mig åt dem. Det är tyvärr inte helt realistiskt.

Samma partner, samma bostad och samma vänner, räknar jag med att ha.

Förhoppningsvis lever min häst, då 22 år, och kanske har jag en unghäst undan henne.

Jag hoppas att båda barnen har det bättre och tryggare på olika vis än de har det idag. Just nu tyder mycket på det.

Worst case scenario är väl att jag knappt kan försörja mig, och bor på landet och har kroniskt djävligt ont om pengar och saknar rörelsefrihet av det skälet. Det kan bli så.
 
Om 10 år är jag 38 år och bor fortfarande på samma gård som nu men har fått mer byggen och renovering gjord. Har två tonåringar i huset :nailbiting: Har fortfarande minst två hästar och troligtvis en hund till, förhoppningsvis lever den vi har fortfarande. Tror tyvärr inte min bästis har kvar sina hästar hos oss för då har hon och hennes man köpt egen gård.

Jag har utbildat mig mera inom redovisning och beskattning och jobbar antingen kvar där jag jobbar nu (älskar det här företaget :love:) eller så har jag startat egen redovisningsfirma.

Jag är fortfarande gift med min man :love:

På fritiden tror jag att jag gör det jag gör idag, rider, tar hand om djur och gård och tränar. Eventuellt att vi köpt ännu mera mark och har börjat jaga småvilt oftare nu när barnen är större.
 
2027 - Drömmen
Ålder: 39 år.
Bor: I ett hus strax utanför Uppsala.
Civilstatus/Familj: Sambon och jag är gifta. Ev. ett barn.
Utbildning: Medicinsk sekreterare.
Jobb: Medicinsk sekreterare på Akademiska sjukhuset helst på röntgen eller kirurgen.
Fritid: Då vi har ett garage till huset kommer jag och sambon köpa en Mustang från sent 60-tal/tidigt 70-tal som vi renoverar tillsammans. Alt. att vi köper en ovanlig modell av BMW och renoverar tillsammans. Utöver det fortsätter vi ha bra och fin kontakt med familj och vänner samt att vi kommer ha minst 2 leonbergers.

2027 - Mer realistiskt
Ålder: 39 år, och har säkert en pågående 40-års kris.
Bor: Kvar i nuvarande lägenhet. Ev. har vi flyttat till en annan lägenhet, men vi bor kvar i Uppsala.
Civilstatus/Familj: Sambon och jag är gifta. Ev. har vi ett barn eller så sket vi i det.
Utbildning: Medicinsk sekreterare.
Jobb: Jobbar med största sannolikhet på Akademiska sjukhuset, vet inte vilken avdelning men kommer definitivt inte befinna mig på akuten.
Fritid: Samma som nu. Drömmen kvarstår om att ha ett garage och renovera en bil tillsammans. Vi har fin kontakt med familj och vänner och trivs allmänt bra med livet. När det kommer till hundar har vi antingen en/två eller inga alls.
 
Om 10 år är jag 41. Bor kvar här på vår gård, fått igång min lilla uppfödning av Shetlandsponnys, gärna framgångsrikt förstås ;) Förhoppningsvis är jag fortfarande gift. Inga barn. Som nu alltså.
Vill gärna resa mer och se mig om i världen.
 
2027 - Realistiskt
Ålder: 43 år.
Bor: På en gård i Södermaland eller Östergötland
Civilstatus/Familj: Gift med min nuvarande sambo, inga barn men minst två hundar
Utbildning: I grunden samma som idag Systemvetare med marknadsföringsinriktning, men har kanske gått några fortsättningskurser för att hålla sig à jour
Jobb: Jobbar deltid med digitala frågor på något bolag, jobbar en hel del hemifrån.
Fritid: Lägger mer tid på gården, hundarna och jakten. Kanske tar upp ridningen igen på hobbynivå.

Det skiljer inte så himla mycket från mitt nuvarande liv, förutom att vi inte bor på den där gården än.

2027 - Drömmen
Ålder: 43 år.
Bor: Efter att ha vunnit på Triss har vi köpt en gård med riktigt mycket mark.
Civilstatus/Familj: Gift med min nuvarande sambo, inga barn men minst två hundar
Utbildning: Utbildat mig inom skogsbruk och viltvård och kanske någon kurs inom byggnadsvård.
Jobb: Driver gården och gör lite smått och gott för inkomster. Kanske några säljjakter, avverkar skog, arrenderar ut stallbyggnader. Driver även någon webbshop inom inredning eller Butiken på landet-aktigt
Fritid: Driva gården tillsammans med sambon med allt vad det innebär, lägga tid på jakt, hundar och viltvård.
 
Om tio år är jag 58.
Jag bor nog kvar i samma hus som jag köpte förra året, men har renoverat en del invändigt och byggt en carport mm.
Jobbet... tja, jag vet inte. Antingen jobbar jag fortfarande som landstingsanställd och sidojobbar inom mitt gamla område media/underhållning, som nu, eller så är jag helt tillbaka i den förra branschen.
På relationssidan hade det varit roligt att dela tillvaron med någon. Dela den alltså, inte bara särbo som nu. Och det hade varit roligt med barn.
Om min häst fortfarande lever så är han 29 och jag rider honom hyfsat kravlöst för det ömsesidiga sällskapets och närhetens skull. Lever han inte längre så har jag nog inte skaffat någon annan.
Just ja, förhoppningsvis har jag kommit i mål med flygcertet också, om än en "lightare" variant än fullt PPL.
 
Om 10 år är jag just fyllda 43. Bor kvar i vårt hus med mannen och sonen som då är 12år. Jag jobbar dels hemifrån och på kontor, har minst en hund,några får och katter. Huset har vi renoverat klart, jag styrketränar regelbundet och är en 40 plussare i god form:angel:

Är inne i en personlighetskris nu just. Är vårdledig från jobbet men vill absolut inte tillbaka till branchen. Vill säga upp mig,skola om mig och få nytt jobb. Behöver bara våga först:meh:
 
Om 10 år blir sonen tonåring om mindre än en vecka :nailbiting:
Jag hoppas att han och dottern trivs bra i skolan och att världen är lite ljusare än den är idag.

Ålder: 44
Bor: I samma hus som idag. Det är då färdigrenoverat sedan länge.

Utbildning: har redan dubbla (nästan 3) examen så jag är ganska nöjd där faktisk.

Jobbar som upphandlingskonsult med fokus på entreprenadupphandlingar. Jobbar hemifrån utom när jag är ute hos kund på möten. Sitter vägg i vägg med min man som även han jobbar hemifrån. Har gett ut ett par barnböcker och är ett namn att räkna med inom aktievärlden.

Har troligtvis en annan hund än idag :(
Spenderar fritiden med att som familj röra oss mycket ute i skog och mark, besöker museer och har intressanta diskussioner. Jag är förste cheerleader på våra barns aktiviteter också. Gissar att dottern håller på med simning och att sonen håller på med 3000 bollsporter samt musik i någon form. Annars hoppas jag brädspelsgänget håller ihop och att vi även är ett gäng som träffas varje månad och lagar mat från olika länder.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 422
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 700
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hej! Jag behöver göra en förändring i min jobbsituation, jag känner att jag mår sämre och sämre på nuvarande jobb och börjar bli...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 969
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp