Var ska man ha mobilen?

Marvin

Trådstartare
Nu är det sommar här nere, mer än 25 grader, alltså omöjligt att rida med nåt mer än ett linne eller kanske en t-shirt. Problemet är ju då att det inte finns nån jackficka att ha mobilen i! Jag rider alltid själv, på en ung häst och skulle helst vilja ha möjlighet att kunna ringa efter hjälp om det händer nåt.

Några fiffiga lösningar, eller är det rumpetask som gäller?! :)

Sv: Var ska man ha mobilen?

För flera år sedan köpte jag en liten mobilväska från Börjes. Den är försedd med kardborrlås och fästes runt överarmen. Jättebra!

Immer

Jag har en så kallad mobilsocka för att skydda min mobil i stallet. Ser ut som en liten ribbstickad strumpa. Den har en karbinhake, så jag kan knäppa fast den i skärphällan på ridbyxorna.

fickan i ridbyxorna? De ridbyxor med knapp på fickan, och lite djupare fickor är bäst, för mobilen ligger bra, är inte ivägen, och är dessutom lätt o få upp. Med dragkedja så är det jobbigt att få upp fickan när man rider.

För flera år sedan köpte jag en liten mobilväska från Börjes. Den är försedd med kardborrlås och fästes runt överarmen. Jättebra!

Immer

Jag köpte samma sak från Hööks, en liten mobilhållare för 99:-
Börjes var säkert billigare!

Här har du en bild: är på väg "hem" och fastnar hos grannes hund (uppfödd hos mig)...

29%20Esther%20%26%20Pic.jpg

fickan i ridbyxorna? De ridbyxor med knapp på fickan, och lite djupare fickor är bäst, för mobilen ligger bra, är inte ivägen, och är dessutom lätt o få upp. Med dragkedja så är det jobbigt att få upp fickan när man rider.

ridbyxfickan använder jag också!!! funkar fin fint...

Jag törs lova att jag inte får ner mobilen i fickan på någon av mina ridbyxor. Och även om jag skulle lyckas prega ner den, så lär jag inte få upp den igen. Inte utan att ta av brallorna först! :o

en sval väst med innerficka eller liknande kanske inte skulle vara så dumt?

men om man ska vara extra petig så ska man väl inte rida med kortärmat, speciellt inte på en unghäst, skrapsåren blir nog inte snygga om man åker av.

OM man åker av ja, räknar kallt med att jag inte gör det. Isåfall tar jag skrapsåren, och hoppas att de är de enda skador jag ådrar mig.

Ja lägger alltid min mobil i bh:n; där ligger den som jutet :D

Jag skulle nog inte kunna ha den i BH:n sommartid. Risk för svettskador... :o

Jag har ett läderfodral som kan fästas vid ett bälte (köpt på Claes Ohlsson tror jag) som funkar bra.

Numera har jag nästan bara ridbyxor med ficka och då är det inget problem, men tidigare så köpte mina föräldrar diverse mobilhållare till mig eftersom jag annars helt enkelt red utan telefonen. Jag har haft både en som man satte runt armen, som Isthar visar, och nån mobilhållare med ett clips som jag fäste på shortchapsen/stövlarna. Funkar lika bra båda. Nu har väl de flesta ridsportaffärer nån form av mobilhållare men billigare tror jag man kan hitta på typ Claes Ohlsson och såna affärer.

Mobilfodral för bärande i bälte... Finns att köpa i de flesta tillbehörsaffärer.

Dock kräver den ett bälte att fästas i.

Har oxå en mobilhållare från Hööks. Men jag brukar ha min på benet (runt låret precis ovanför knät). Tycker att det är bekvämare än runt armen :)

Jag använder en sele som jag köpte på nätet, man kan ha vad man vill i den som tex mobil, nycklar och mp3 (mp3 bör man nog inte ha vid ridning:angel: )
Jag är supernöjd med min har ännu inte ridit med den men brukar ha den när jag är ute och går:idea:

Länk till hemsidan:
http://www.tekoflex.se/

Har oxå en mobilhållare från Hööks. Men jag brukar ha min på benet (runt låret precis ovanför knät). Tycker att det är bekvämare än runt armen :)
Det går bra alltså! Funderade på om det gick, tror inte att solbrännan blir så snygg med en sån pryl på armen. Plus obekvämt. Låret rör man ju inte så mycket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
573
Senast: Rumpnissen
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 608
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 396
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025