Var ska man INTE binda vovven?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kadabra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 959
Sv: Var ska man INTE binda vovven?

Well, min Berner höll på att flytta en hel bänk (en sån där med bord och två bänkar som sitter ihop) när det satt 4 pers på den så man får verkligen tänka efter..

vilken lyckad människa som knyter fast en hund i en sådan stol. vad är det för fel på en lyktstolpe? eller träd, staket?? :D
hade vart roligt och få veta vad det var för ras..haha

tänk om det var typ en leonberger eller nåt!! :p

Fanns en liten blondin i mitt gamla stall som tyckte det var en suverän idé att knyta fast sin häst i en hink :D :o :eek:

Tyckte att det skulle fungera utmärkt som uppbindning eftersom den innehöll vatten och därför vägde en del:idea:

Idén var bra tills hästen blev skrämd och skenade iväg med hinken efter sig, och fick hämtas ca 3 km från stallet :D

Här i Falköping har jag flera gånger sett en schäfer vara fastbunden vid en olåst cykel , medan husse var inne på banken.

Fanns en liten blondin i mitt gamla stall som tyckte det var en suverän idé att knyta fast sin häst i en hink :D :o :eek:

Tyckte att det skulle fungera utmärkt som uppbindning eftersom den innehöll vatten och därför vägde en del:idea:

Idén var bra tills hästen blev skrämd och skenade iväg med hinken efter sig, och fick hämtas ca 3 km från stallet :D

Haha ja det va ju oxå en grejj ^^

Barndomskompisens pappa band hunden bakom bilen och glömde bort den, han hade inte så mycket hund kvar sedan :cry: :eek:

När jag jobbade i en tobakshandel en sommar (dock jobbade jag inte just den dagen) så var det en kvinna som band fast sin hund i kortstället utanför dörren när hon skulle in och handla... Resten kan ni ju räkna ut själva...

Den kvinnan fick plocka omkring 700 vykort över hela torget den stekheta eftermiddagen och hon lär inte göra om samma misstag igen :smirk:

:D

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
750
Senast: Masse
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 563
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka