Bukefalos 28 år!

Var tog min tråd vägen

Iser

Trådstartare
Jag la in en tråd i går om hur man bär sig åt för att hitta en medryttare.
Nu hittar jag den inte, så jag misstänker att den är borttagen.
Men undrar då, om fallet nu är så, varför den togs bort?

Får man inget meddelande när ens tråd tas bort?
Det vore ju bra om man har gjort något fel att få veta vad det så att man inte gör samma fel igen.
 
Sv: Var tog min tråd vägen

Jag är inte hundra, men kan tänka mig att din tråd var lite för lik en annons.
Annonsera efter saker, här på buke, får man bara gör under annonser. :)

Kram, Maya
 
Sv: Var tog min tråd vägen

Jag vet och hade försökt uttrycka mig, så att det inte skulle låta som en annons.

Därför skulle jag gärna vilja veta vad som var felet och kanske ha möjligheten att omformulera mig, så att man kunde få i gång en mer allmän diskussion i ämnet, för jag har svårt att tro att jag är den enda, som har svårt att hitta medryttare.
 
Sv: Var tog min tråd vägen

Rubriken var : "Hitta medryttare"

Det jag söker är lite hjälp 1-3 ggr/vecka. Hjälpen ska bestå i att mocka, väga upp foder och motionera hästen, på i stort sett valfritt sätt. Samtidigt ska man ju visitera hästen såklart och ibland några små extra grejer om hästen t.ex. är skadat eller dylikt. Mitt hopp är att hitta en som älskar hästen och tycker det är roligt att hålla på med honom och utvecklas ihop med honom precis som jag tycker och som vill stanna flera år, så att man kan lära känna varandra och hitta en man kan lita på.

Jag förstår dock inte att detta ska vara så svårt att hitta
Så om någon här har tips tar jag tacksamt emot.

Dom "kraven"/förväntningarna jag har är att han/hon är engagerat i hur hästen mår och tar ansvar, när h*n har hand om honom. Hästen är i behov av att motioneras mycket för att inte få fång och jag förväntar mig därför att man rider, när man är där om inte något kommer i vägen någon enstaka gång så klart. Själv rider jag i ur och skur ch mörker och tycker därför att jag kan förvänta mig det av en medryttare också - eller har jag fel?

Bil är en nödvändighet för att ta sig till stallet, vilket tyvärr kanske kan vara ett probelm för vissa.

Annars erbjudar jag en stabil D-ponny, som inte är en direkt nybörjarhäst, men som inte heller är svår om man har lite vana. Man får rida ut, hoppa, träna NH, träna AR you name it. Man får träna för tränare om man vill, men betala själv. Det finns fint stall, med sällskap och ridbana och fina ridvägar.

När 95 procent av inlägget, ser ut så här. Då är det hårfint om det är en allmän diskussion om "hur man hittar en medryttare" eller en "smygannons" - "Är du intresserad av att bli medryttare hos mig?". Vi moderatorer, har väldigt svårt att sålla bland alla inlägg, där många inlägg ÄR mer än bara en "smygannons" utan helt enkelt är en REN annons.

Mvh

moderator, som förstår problemet. Men tyvärr inte har några vettiga tips för en mer allmän diskussion. Har du tittat under hästmänniska, om det inte kan finnas någon tidigare lämplig diskussion. Där brukar det ligga trådar om och kring medryttarskap.
 
Senast ändrad:
Sv: Var tog min tråd vägen

Jag förstår problemet nu när jag läser med dom ögonen. Men tycker inte att dom få svaren jag hann läsa verkade uppfatta det så och därför trodde jag att det hade uppfattats på rätt sätt.

Men det finns ingen möjlighet att ni kan skicka den till mig på PM, så att jag kan försöka omformulera - det är så tradigt att skriva om hela.

Jag har försökt söka på hästmänniska, men hittat väldigt få intressanta diskussioner i ämnet.

Problemet är kanske också att när man har hållt på att söka medryttare ett tag utan att få napp, då börjar man undra om det är något allvarligt fel på ens häst eller sätt att gå till väga/formulera sig i sitt sökande. Så det kan hända att formuleringen blev lite för specifik och annonslik av den anledningen också. Samt att man vill ha med så mycket information som möjligt för att få folk att förstå problematiken.

Men, som sagt jag kan testa att omformulera, så att man kan få en öppen och generell diskussion mellan hästägare och medryttare. Hade dock varit skönt i så fall att ha sitt gamla inlägg för slippa börja om helt från scratch.
 
Sv: Var tog min tråd vägen

Fixar det :)

Men som sagt, trådar om medrytteri, fodervärd och typ sånt ska ligga under hästmänniska, just för att det har med människan att göra.

Mvh

IngelaH, mod
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
995
Senast: Praefatio
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 469
  • Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 361
Senast: Blyger
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 793
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp