Ghostad - hur går man vidare?

chandelier

Trådstartare
Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade det räckt med att få höra att det inte kändes rätt, någonting.

Jag träffade en kille på tinder. Han var underbar, vi kunde prata om allt. Jag är en person som inte öppnar upp mig för nya människor men för honom kunde jag berätta allt. Jag ville berätta allt. Jag ville att han skulle få lära känna mig på riktigt. Han var också otroligt öppen, berättade om saker han varit med om och hur det påverkade honom. Saker som man inte berättar för vem som helst.

Vi hade intensiv kontakt. Jag kände att han hade, nästan, alla rätt. Han fick mig att känns känslor som jag begravt inom mig under många år. Vi träffades, jag var så nervös, men det gick bra. När han gick bestämde vi att vi skulle ses igen.

Efteråt fick jag flera meddelanden om hur mysigt det varit och vilken fin tjej jag var, han fortsatte att dela med sig av sin vardag. Sen blev han sjuk, svaren kom inte lika snabbt. Efter en vecka slutade han öppna mina meddelanden, sen tog han bort mig från de kontaktvägar vi haft. Jag hade blivit ghostad.

Jag blev först ledsen, sen arg. Jag har försökt acceptera att han inte vill ha någon kontakt med mig. Men det är så svårt! Innan han tog bort mig skickade jag ett meddelande och frågade rakt ut om han ville att vi avbryta vad det nu var vi höll på att inleda. Inte ens det fick jag något svar på. Efter det har jag inte försökt kontakta honom mer, vill inte vara påstridig, vill respektera hans val.

Jag har fastnat i en ond cirkel. Kan inte släppa och gå vidare. Vill bara få ett svar. Hur sjutton gör man?
 
Ni har träffats en gång. När det kommer till Tinder är en gång i princip ingen gång. Det är inget du kan göra åt det dessvärre.
Du kommer troligtvis bli ghostad flera gånger.
Försök att inte investera känslomässigt i personer du inte känner.


Släpp det, swajpa vidare, skriv med andra, gå på flera dejter.
 
Som erfaren dejtare sa behandlar jag alla som framlingar som inte ar skyldig mig nagot och som kan forsvinna utan varning atminsstonde tills vi setts 3-5 ganger. Man blir hard, men samtidigt maste man behalla ett perspektiv hur val man faktiskt kanner mannirskor innan man oppnar sig
 
Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade det räckt med att få höra att det inte kändes rätt, någonting.

Jag träffade en kille på tinder. Han var underbar, vi kunde prata om allt. Jag är en person som inte öppnar upp mig för nya människor men för honom kunde jag berätta allt. Jag ville berätta allt. Jag ville att han skulle få lära känna mig på riktigt. Han var också otroligt öppen, berättade om saker han varit med om och hur det påverkade honom. Saker som man inte berättar för vem som helst.

Vi hade intensiv kontakt. Jag kände att han hade, nästan, alla rätt. Han fick mig att känns känslor som jag begravt inom mig under många år. Vi träffades, jag var så nervös, men det gick bra. När han gick bestämde vi att vi skulle ses igen.

Efteråt fick jag flera meddelanden om hur mysigt det varit och vilken fin tjej jag var, han fortsatte att dela med sig av sin vardag. Sen blev han sjuk, svaren kom inte lika snabbt. Efter en vecka slutade han öppna mina meddelanden, sen tog han bort mig från de kontaktvägar vi haft. Jag hade blivit ghostad.

Jag blev först ledsen, sen arg. Jag har försökt acceptera att han inte vill ha någon kontakt med mig. Men det är så svårt! Innan han tog bort mig skickade jag ett meddelande och frågade rakt ut om han ville att vi avbryta vad det nu var vi höll på att inleda. Inte ens det fick jag något svar på. Efter det har jag inte försökt kontakta honom mer, vill inte vara påstridig, vill respektera hans val.

Jag har fastnat i en ond cirkel. Kan inte släppa och gå vidare. Vill bara få ett svar. Hur sjutton gör man?
Du har fått ett svar. Ett mycket tydligt svar.
Han är inte intresserad.
 
Vill bara inflika ett kort: Fy fan vad rövigt av honom.

Du har fått bra tips av andra här i tråden. Du är värd bättre än någon som inte vågar skriva ett kort tack men nej tack när ni öppnat upp er för varandra.
 
Du ska glömma honom och försöka vara glad över att du blev av med honom innan du hade hunnit investera ännu mer i honom Absolut, han är inte skyldig dig någonting, men man kan åtminstone ha anständighet nog att avsluta en kontakt på ett schysst sätt. Stryk ett fett streck och gå vidare.
 
Det ar inte bara du f.o. - konstigt beteende ar mycket vanligt

Jag skulle traffa en snubbe igar. Jag messade honom runt lunch for att bekrafta att dejten fortfarande skulle handa, och vi bestamde tid och plats. Sen messade vi lite fram och tillbaka, men runt 1400 slutar jag svara pga jobb.
Jag messar honom sen 18.20 och sager typ "jobbat sent, passar 20.30?" (vi hade tidigare sagt "runt 20, 20.30") . Detta far jag inget svar pa, och jag skickar ytterligare tva meddelanden innan var avtalade motestid, vilka han inte ens last.

Jag stannar hemma och gar och lagger mig tidigt istallet

Imorse messar han och sager att eftersom jag slutade svara 1400 sa hade han antagit att jag ghostat, och sedan inte kollat telefonen pa kvallen - vilket ar ju helt galet beteende, men man slutar ju aldrig forvanas.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
868
Senast: Ninnurur
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 825
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp