Vård av stövlar

Sv: Vård av stövlar

Någon i tråden förklarar rätt bra. Det är för att det blir billigare att göra så. När man hyvlar skinn för att det ska bli tunnare så säljs skinnspånet vidare och används just som faner.

Trist. Det blir ju värdelös kvalitet.
Men varför är det någon sorts beläggning på många nya stövlar som gör att de inte tål vanlig läderrengöring? Vad vinner de på det? Är det för att de ska vara blankare eller vad?

Det kanske blir billigare om de tar dåligt läder och behandlar det än när dom tar fint läder?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 433
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
426
Senast: MiniLi
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 139
Senast: Ajda
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 442
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka