värdera häst

A

ankan80

hur vet man hur mkt hästen är värd....

(det är ju lite upp till var o en vad man är berädd att betala men vill ha lite mer kött på benen.... )

Sv: värdera häst

Så här tänker jag:

Stam?
Utbildning?
Gångarter?

Ta med någon som är väldigt hästkunnig så kan hon/han hjälpa till och bedömma vad hästen är värd.

Sv: värdera häst

Jag hade kollat annonser, på hästar av samma ras/ålder/utbildning för att få en uppfattning vad normalpriserna ligger på.
Sen får du avgöra hur pass intressant stammen är, och om det är en bra stam och du har ett sto kan det ju vara värt en slant extra. Allt spelar in, det är svårt att värdera sin ögonsten som man helst velat sälja för flera miljoner ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 216
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 956
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka