Vårdnadsbidrag

vippan

Trådstartare
Är det någon här som har sökt det eller tänker söka? Var vänder man sig? Kommunen eller FK? Det ska införas i min kommun 1 juli. :)
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Inte aktuellt för oss, hade gärna önskat att det infördes för 1 år sen och även gällde om man var hemma för havandeskapspenning :angel:
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Det är ju inte så mycket pengar det handlar om... men har man ändå tänkt att vara hemma lite längre så kan det ju vara ett alternativ :laugh: man får ju jobba extra samtidigt.
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Men åh, jag blande ju ihop det med det där jämnställdhetsbonusen!

Det är kommunen du ska vända dig till, du får inte kombinera vårdbidraget med vissa andra bidrag som t.ex. FP eller a-kassa. Barnet får inte gå på förskola men du får jobba om du ordnar barnomsorg på annat sätt.
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Vad bra! Jag ska försöka att ta tag i det här nu. Jag får ringa kommunen, det finns ingen som helst info på deras hemsida :grin: konstigt tycker jag :cool:
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Alla kommuner genomför det inte så det kan vara så att din kommun inte tänker genomföra vårdnadsbidrag?
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Fast hon har ju skrivit att det ska införas i hennes kommun så då är det väl klart.
 
Sv: Vårdnadsbidrag

Nix pix, har hort helomvändning, aldrig mer mammaledig, det får bli sambons uppgift, jag vill jobba, det är mkt lättare:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Sveriges ridskolor står inför många utmaningar. Därför är det av högsta vikt att kommunerna sluter upp för att ridsporten fortsatt ska...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Nu har ’Timbromodellen’ pausats i Kalix efter massiva protester (konstigt 🙄) men alltså är detta något som används på andra håll? Är...
2
Svar
24
· Visningar
3 194
Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 428
Senast: Krålus
·
Övr. Barn Utan att ge er bakgrund av privata skäl så behöver sonen eventuellt fortsätta äta glutenfri kost även i skolan i höst. Min kommun kräver...
Svar
15
· Visningar
1 783
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp