Våren 2015

Såg ditt inlägg, men jag har tyvärr inget svar :down:
Eftersom det är en utomhusväxt så borde den väl kunna övervintra ute om du kan packa in krukan så att det blir frostfritt *spånar lite*...

Hmm ja, hur sjutton gör jag det då? :D
Dör den om jag tar in den över vintern?
 
Hmm ja, hur sjutton gör jag det då? :D
Dör den om jag tar in den över vintern?
Jag har inte heller svarat eftersom jag inte vet. Jag har alla mina rhododendron planterade utomhus. En viktig fråga är ju var du bor och vad du har för möjligheter att hålla krukan från att frysa rakt igenom. Har du något ställe där du kan ställa in den, där det inte blir lika kallt som ute? Inomhus tror jag inte riktigt på, men har ju aldrig provat :-)
 
Jag har inte heller svarat eftersom jag inte vet. Jag har alla mina rhododendron planterade utomhus. En viktig fråga är ju var du bor och vad du har för möjligheter att hålla krukan från att frysa rakt igenom. Har du något ställe där du kan ställa in den, där det inte blir lika kallt som ute? Inomhus tror jag inte riktigt på, men har ju aldrig provat :-)

Ett förråd har vi :angel: Lite samma sak med mitt rosträd.. Vaaarför har jag köpt sånt här :D
 
Och här blommar någon primulavariant. (SÅ kall var alltså sommaren att den tror att det är vår nu.)
11850146_879544842127977_1509170159_n.jpg
 
Ställde i helgen in ett antal av mina chiliplantor i söderfönstret. De har haft fruker jättelänge nu och vissa är riktigt stora. Men röda blir de inte.

Var det smart eller osmart att ställa in dem? Det är ju rätt kallt ute nu och blåser en del, i fönstret blir det supervarmt och soligt. Kanske blir en chock först och jag lär få vattna mer men det borde väl få frukterna att mogna?
 
@aprilmaj jag hoppar hit istället för att inte "trädgårdslusa-ner" den andra tråden :p
Kan du inte ta en bild på tagetesträdet? Jag tycker att det låter ganska fint, det måste väl blomma hela sommaren som de vanliga blommorna eller?
 
Njae, jag kan vänta tills den blommar igen :idea:

Idag var jag på en trädgårdshandel som sålde ut perenner för ½ priset... :p
Resultat: 2 olika nävor, 2 blåverbena, 1 anisisop (jättestor!) och en silverax brunette :o:D
Funderar på att åka dit igen när jag har mer tid att botanisera än vad jag hade idag... :angel:

Sådana där utförsäljningar är livsfarliga... :cautious: :o
 
Nu har jag köpt två blåbärsbuskar och planterat. Sen lade jag på täckbark, så nu är den här rabatten klar för i höst. Jag har åtta frilandshibiscus-plantor som jag dragit upp från frö som ska vara på resten av ytan.
11014882_10207361483748948_1186401324142814920_n.jpg
(tyvärr verkar jag inte kunna vända bilden!)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp