Våren 2015

Mitt rosträd är fullt av små knoppar och blommar snart igen, men såg nu att den är full av djur!!! Löss?? Vad gör man?
 
Lustig fråga för tråden kanske men chansar ändå ;)

Trä-trall eller golvplattor av plast på balkongen? Vilket hade ni valt och varför? Funkar det att ha varianten av trä ute under vintern?
 
Anisisopen är mycket populär hos fjärilar, humlor och bin:
11364010_553773644770138_787593037_n.jpg


Och äntligen har den andra omgången av sorgmantlar kommit, de som är födda här :heart Dålig bild tyvärr, men de sitter inte stilla många sekunder:
11410431_165207703811515_1850068760_n.jpg
 
Igår inköptes 2st äppelträd; Alice och James Grieve. 2st päronträd; Conference och Esperence Herre samt flädern Black Lace. Allt för plantering idag. I morse vaknade jag upp med halson, illamående och helt matt :banghead: mannen har varit sjuk sedan i torsdags så just nu är det lite såhär: :rage::arghh:
 
Det är underbart liv ute i naturen nu! Allting har liksom levt upp i augustivärmen. :love: På ridturen igår vet jag inte ens hur många fjärilsorter jag såg.
Mina chilifrukter hänger och hänger... men inte blir de röda. Läste att det är en seg, sen och lite svår sort nu. Hoppas de vill mogna! De har ju massor med frukter och är fina plantor så jag hoppas värmen gör dem röda och fina!
 
Just det, vi hade också ett mycket närgånget möte med en räv igår! Den gick över vägen och strök sen omkring i diket så vi filmade från bilen, sen stannade vi och gick ur. Hängde med räven i 5-10 minuter tills den tröttnade och gick. Underbart möte sådär en helt knäpptyst, vindstilla och varm sensommarkväll!
 
Tänkte byta ut mina ledsna pelargoner på balkongen till något mer höstigt, men inte så höstigt som ljung och liknande. Tips?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp