Varför är inte scenerna med?

Rie

Trådstartare
Jag följer en amerikansk serie på TV samt att jag kikar på nätet på promofoton och videosekvenser.

Flera gånger har jag på promo sett bilder/(mkt korta)sekvenser - som aldrig dyker upp i själva episoden....?

Är det svensk tv som tar bort lite för att sätta reklam i stället/fixa programmet så att det passar in tidsmässigt ? Eller är det producenterna som aldrig har haft någon avsikt att ta med dem i programmet utan enbart i promon?
Någon som vet?
Lite snopet när programmet är slut och man inser att - nähä, det kom inte med.
 
Sv: Varför är inte scenerna med?

Är det promo för det specifika avsnittet? Annars kan det ju vara scener från andra avsnitt.

Kan också vara så att dessa promobilder och scener skickades ut som reklam innan man var klar med scenen och att man sedan i slutklippningen bestämde sig för att inte ha med dem, är ganska vanligt i filmvärlden, man spelar in enorma mängder material som senare klipps bort till slutversionen.
 
Sv: Varför är inte scenerna med?

Det är specifika avsnitt, med scener som inte kommer igen senare.

Så det är mycket möjligt att det är som du säger.
Retsamt oavsett orsak.
 
Sv: Varför är inte scenerna med?

Haha, så var det med filmen Bridesmaids. Bodde i USA då så jag vet inte hur trailersarna här i Sverige såg ut, men där var minst hälften av scenerna från trailern inte med i filmen. Och det var såklart de roligaste scenerna som inte var med. Kunde inte tycka om filmen för jag bara satt o störde mig på det.

Där var det ett sånt fall där man skickat ut promos innan man klippt klart filmen...

Om det är en amerikansk serie som visas på svensk tv så handlar det inte om reklampauser i alla fall, eftersom det är mer reklam i USA än i Sverige. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp