Lyan

Trådstartare
Jag förstår ju att detta såklart är scam, men vad vill de ha ut av det? Det är en länk i mailet så jag gissar att de kan hacka min mail eller få annan information genom den länken? Jag har självklart inte klickat på den så jag har ingen aning om vad som står i den
Översta svarta är vad som stod i inkorgen, resten är mailet
IMG_1142.jpeg
 
Det är mest troligt att de vill kapa din dator för att kunna göra andra (brottsliga) saker via den. Idag är det inte ens säkert att man märker att datorn blivit kapad i ett sådant fall. En annan, tydligen rätt lukrativ grej, är att låsa datorerna i nätverket och kräva lösensumma för att låsa upp dem.
 
Det är mest troligt att de vill kapa din dator för att kunna göra andra (brottsliga) saker via den. Idag är det inte ens säkert att man märker att datorn blivit kapad i ett sådant fall. En annan, tydligen rätt lukrativ grej, är att låsa datorerna i nätverket och kräva lösensumma för att låsa upp dem.
Gället det telefoner också? Jag använder knappt datorn och aldrig till mail
 
Jag har fått liknande om att jag måste besvara frågor i en länk för att jag är misstänkt för något allvarligt brott. :rofl: :rofl: :rofl:

Ungefär lika seriöst som de mailen som påstår sig ha filmat mig när jag porrsurfat. Jag har inte ens en kamera på min urgamla skärm. Och porrsurfar inte speciellt frekvent hahaha
 
Jag har fått liknande om att jag måste besvara frågor i en länk för att jag är misstänkt för något allvarligt brott. :rofl: :rofl: :rofl:

Ungefär lika seriöst som de mailen som påstår sig ha filmat mig när jag porrsurfat. Jag har inte ens en kamera på min urgamla skärm. Och porrsurfar inte speciellt frekvent hahaha
Hade ju nästan varit kul att se de som har porrsurfat på "icke-ok" material när de får såna mail dock 😁 undrar om de faktiskt försöker försvara sig och klickar på länkar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
529
Senast: tgd
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
620
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 763
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp