Vårföräldrar 2023

Själv tänker jag jobba enda in i det sista 🤣 men så gillar jag mitt jobb och mår bra.

Första graviditeten mådde jag jättebra men denna gången mår jag nog ännu bättre. V.33 imorgom och den krämpa jag hade sist från typ v.31 till slutet var att det gjorde ont i diafragman när jag satt ner en längre stund, typ åka bil. I fredags åkte jag 3h bil till Göteborg och sen har jag suttit och tittat på gtb horse show fredag, lördag och söndag. Visst, lite obekvämt stundtals när man inte kan variera ställning så mycket men annars funkade det bra :D

Vi har hela 5 namnförslag vi båda kan tänka oss! Med sonen hade vi noll fram till förlossningen så detta känns lugnt 😅 får se hur lillebror se ut när han kommer och se vilket namn som passar bäst helt enkelt.
 
Vi har namn klart.

Vi var på tillväxt ultraljud igår och det ligger en liten tjockis i min mage, så vi ska på ett till ultraljud i v.37.
Enligt appen ska bebis väga lite under 2 kg, min klump väger enligt ultraljudet 2.2 kg i v. 33.
Men jag tar det med en nypa salt och oroar mig inte, mina andra förlossningar har varit väldigt lätta så det kommer säkert gå bra den här gången också.
 
v. 32 här. Har inte namn klart ännu men några förslag på tapeten!

Jag mår bra men magen är oändligt stor och tung, mycket större än sist. Har svårt att sitta och ligga bekvämt, ont i höfter och svanskota. Jag kommer också jobba så länge jag kan, jobbet är roligt och lugnt! Jag är ju bara inne dryga 2 månader mellan mina föräldraledigheter så skönt att passa på att få lite variation :)
 
Lägger in den senaste (hoppas jag) listan och har ändrat mitt datum till det rätta:

Mars
6, Beaatrice_, 34 år, första barnet.

April
1, Znnkz, 33 år , andra barnet
2, Thalbaz, 34 år, andra barnet
20, Libbsticka, 39år, första barnet
21, Imnir, 30 år, fjärde barnet
24, Förgätmigej, 32, andra barnet
26, Voeux, 34, andra barnet
26, Flummflicka, 34 år, första barnet
 
Efter jag läkt från alla virus infektioner mår jag bra igen. Tröttare och tyngre och behöver lugnare tempo på jobbet. Har flyttat över till en väldigt administrativ roll vilket är skönt. Hoppas kunna jobba fram till 10 april. Har haft det svårt med motivationen för jobbet och bara längtat till föräldraledighet. Nu är motivationen tillbaka igen och nedstämdheten har släppt. Behövde ha lite djupa samtal med mannen och vi behövde reconnecta lite efter 3 helvetesmånader. Igår natt vaknade jag av smärtsamma förvärkar. Nu har barnet känts annorlunda i fosterrörelser i två dagar. Haft en tyngd i underlivet och spänd över magen av sammandragningar. Har varit lite jobbigt. Misstänkte att han fixerat sig. Var på extra ultraljud idag. Allt ser bra ut och normalstor bäbis. Normalt med fostervatten. Huvudet nere som jag misstänkte. Fick en liten ansiktsbild också 🙂
 
IMG-20230301-WA0000.jpg
 
Det är bara en månad kvar för mig men jag hoppas bebis vill komma ut lite tidigare än bf. :) Mina sammandragningar har blivit mer kännbara men inte så många om dagen.

Jag har varit hos barnmorskan idag och allt såg fint ut. Huvudet var nedåt och ruckbart. Tyvärr sjunker mitt järnvärde så jag ska testa med 2 tabletter om dagen. Jag mår bra men känner mig tröttare så planen är att gå ner i tid och jobba 75%. Jag tänker jobba mars ut så länge det känns bra.

Jag har några namnförslag, fler tjejnamn än killnamn men vi har inte diskuterat det. Det känns enklare att bestämma när bebisen är ute. Om dottern får bestämma ska bebisen heta Lars om det är en pojke och Tiger om det är en flicka. :laugh:
 
Nu är trådens första bebis här :love: Kom i fredags och har inte fått något namn riktigt ännu, även om det lutar åt en liten Ebbe ❤️ 2428g och 46cm i v. 38+5.

Han kom med snitt som planerat och det var en fantastisk upplevelse. Kände mig så trygg under hela förloppet och nu efteråt 😊
DEFE29AB-853E-41E2-B84A-8E1AAA41F377.jpeg
 
Fick åka på extra ultraljud idag för att hon som gjorde RUL hade skrivit lite kryptiskt att den låg lågt. Frågade min bm hur lång tid det skulle ta. Ca 40min sa hon. Hade dippat på magmåttet för två veckor sen men "det kollar de ändå när de kollar hur moderkakan ligger." Jovisst 😅 på mindre än 5min konstaterade en väldigt entusiastisk kvinna att "det är gott om plats. Inga problem. Wonderful!" Och jag fick en tur och returresa på 2h och ingen vikt på bebis kollad för det stod det inte att det skulle göras 🤪 får hoppas jag slipper åka en vända till.

Jag har 4 tjejkompisar jag umgås nära med. Jag och en till är beräknade med en veckas mellanrum och inom loppet av en vecka har nu två av de andra avslöjat att de väntar smått i början av hösten 😁 känner att denna föräldraledigheten verkligen kommer kompensera för den usla jag hade under corona!
 
Tack för alla grattis! :love: Det är så overkligt och underbart att han äntligen är här, trodde inte innan på de som sagt att man kan spendera timmar med att bara titta på sin bebis, men jag börjar typ oroa mig för hur jag ska hinna titta tillräckligt på honom under hela det kommande årets ledighet?!:laugh::heart Så kär!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 261
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
1 972
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp