Jag hade precis fyllt 37 när jag plussade, blev ett ”hoppsan”. Jag var orolig och velade länge då jag trodde jag var klar med barn (tidigare barn hade precis fyllt 11) men beslutade att behålla tillslut iallafall. Jag hade lite högt undertryck en gång som jag fick åka in extra för. Jag hade även moderkakan för utgången så att säga så var flera veckor där jag inte fick lyfta tungt och vara allmänt försiktig så jag inte skulle få moderkaksavlossning då det är mycket högre risk för det då. Fick ett extra UL för att se så moderkakan växte upp med livmodern, annars så hade det blivit kejsarsnitt. Men annars så låg socker, vikt och blodtryck mycket bra.
Bebis låg väldigt högt upp och tryckte på magsäcken så hade hemsk halsbränna och uppstötningar, det väckte mig på nätterna flera gånger. När bebis blev större så blev det ett väldigt tryck på revbenen då han kilade fast sig på snedden över magen, så jag kände mig väldigt begränsad då jag knappt kunde röra mig, var som stelopererad.
Fick lite foglossning och ischias också som pricken över i:et.
Jag upplevde det väldigt jobbigt då jag normalt sätt rörde mig mycket, jag jobbar dessutom inom vården så fick ju gå hem tidigt från jobbet också.
Och höggravid under sommaren… Inte kul!
Såklart var allt värt det tillslut, men det var lättare att vara gravid som 25,26 år än som 36,37!
Förlossningen däremot blev huuuuur bra som helst, och jag var ute och promenerade dag 2, och red igen efter typ 4 veckor.