varför fattar ingen.....

Piruette

Trådstartare
..pratade med min mamma igår... Hon o alla andra i min familj har alltid varit emot att jag haft häst, tyckt att det varit för dyrt osv osv,,,, o visst,, jag har väl fått ringa hem några gånger o be om pengar till mat:angel: så kan förstå dom på ETT sätt..

Hur som.... nu blev det ju extremt eftersom Plutten förra sommaren fick kotledsinflammation o har varit på klinik fram o tillbaka fram till Feb detta året.. då jag fick han utdömd.. men valde o ge han en chans o skickade honom till hedemora, där han nu varit ett tag o är typ frisk igen :banana: ja, allt detta som ni förstår har kostat MASSOR o jag e student o boende i Sthlm o har inte jobbat xtra,så man har väl dragit på sej lite skulder (men det känns ändå värt det)

ja, det jag ville komma till var att mamma igår sa att jag borde sälja min häst, jag sa att man får inget för han som han står nu(han är ändå ALDRIG till salu)... då säger hon.. *Håll i er nu[I]*..`ja, du borde såklart ha avlivat han när du hade chansen.. kan du inte åka in med han igen o få han utdömd en gång till?´ det är ju ändå bara en häst..
varför kan inte folk fatta!?!?.. det ÄR INTE BARA EN HÄST!!. har haft den här pållen sen han va 6mån (7år nu).. han är det bästa som finns i mitt liv o betyder allt för mej, han har alltid funnits där, när kompisar svikit o killar lämnat m.m.. o jag hoppas han ska finnas där många många år till......

Jag blir bara så otroligt lessen över att ingen kan förstå hur man känner.... Nån mer som känner samma?

Sv: varför fattar ingen.....

Jag förstår dig. Folk i ens närhet kan kläcka ur sig de mest hänsynslösa saker. Det är klart att de kan få tycka att om pengarna inte räcker till så kanske man inte ska ha en häst men de behöver ju inte säga det på det viset de gjorde! :mad: För en djurägare så är inte djuret ifråga BARA en häst eller hund eller katt utan en lojal vän!

Man kan få ta mycket skit som hästälskare ibland...!

:eek: :crazy: :mad:

inte sa vidare snallt alls faktiskt, hoppas det ekonomiska loser sig for dig! sa klart man vill gora allt for sin hast sa lange det gar:)

fast samtidigt...visst var de elakt sagt och allt de där, men föräldrar speciellt min mamma vill alltid mitt bästa och är livrädd för hästar och tycker de är en livsfarlig ssport... :p

så så fort de finns en andledning att ge en komentar om en anledning till att inte ha kvar honom tar hon de...och går man dessutom i skolan (som jag oxå gör) har man inte så mycke att röra sig på skulde r alldrig roligt att ha tvärr.... och frågan är då vad som händer nästa tur?

Tycker detta var otroligt elakt sagt av din mamma.
Föräldrar kommer så klart alltid ha invändningar och försöka få en att göra det bästa i deras tycke.
Men tyckte hon uttryckte sig väldigt hänsynslöst. Jag skulle blir riktigt förbannad om min mamma sa något sådant till mig. (Nu har jag i och för sig ingen häst, men om jag hade)

Ett djur, vilket som helst som man levt med länge är inte bara ett djur för den som äger.

Nää tycker du ska förklara för mamma hur du känner för hästen... och sen kämpa vidare ´så länge de går. Försöka hitta bra lösningar på ekonomin. Har du nu haft förmånen att ha hästen ända sen föl är de inget du ska släppa på för att andra tycker de. Stå på dig och lycka till..!

Jag tror inte att någon som inte håller på med hästar själv kan förstå hur mycket tid och pengar man faktiskt VILL lägga ner på hästen.

Även om ingen har sagt samma sak som din mamma till mig så märker jag ju ändå på mina icke-hästälskande-vänner att de aldrig kan förstå mitt val, att hästen alltid kommer i första hand.

Så misströsta inte, även om du blev sårad av vad din mamma sa så tror jag absolut inte att det var hennes mening, hon ser bara på det ur ett "förnuftigt" perspektiv. Alla vi andra hästmänniskor förstår dig.

jo, jag kan förstå min mamma o alla andra ur ekonomisk synpunkt.. men att tycka att jag ska åka o försöka få han utdömd igen tyckte jag va lite väl magstark..:(

jag frågade henne om hon skulle gjort det med mej....:devil:

Absolut, jag förstår dig helt och fullt!

Jag blir också lika besviken varje gång någon inte fattar hur stora uppoffringar man är beredd att göra för sin häst. Men egentligen tror jag inte att de vill vara elaka, bara att de inte kan sätta sig in i hur man känner.

Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för er!

förstår dig.. Jag skulle inte heller sälja en häst som man haft sen den va 6mån och som nu är 7. det går bara inte.:(
hoppas att allt löser sig.

MVH Vickan

det ÄR INTE BARA EN HÄST!!.
Hej!
Det är "bara" en häst. Men bara för att det "bara är en häst" så borde den väl inte avlivas? Jag menar då skulle man ju kunna säga, jag tycker det är fördyrt att operera benet som du brytit, du är ju "bara min bror"...

Varför är djur mindre värda än människor?:confused: :cry:

Hej!
Det är "bara" en häst. Men bara för att det "bara är en häst" så borde den väl inte avlivas? Jag menar då skulle man ju kunna säga, jag tycker det är fördyrt att operera benet som du brytit, du är ju "bara min bror"...

Varför är djur mindre värda än människor?:confused: :cry:

precis... varför är männniskor mer värda, tycker snarare det borde vara tvärtom då det är vi som förstör deras planet.

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Badger
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 169
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 521
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 411
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V