Varför försvinner nederkanten?

Mysaan

Trådstartare
När jga öppnar ett internetfönster så försvinner nederkanten med startknappen och snabbstartsknapparna. varför gör den det? Klockan och allt försvinner ju också vilket är mycket irriterande.

Sv: Varför försvinner nederkanten?

F11 växlar mellan helskärm och inte helskärm.

Troligen så är problemet att din dator är inställd på att dölja aktivitetsfältet (tror det heter så).
Om du klickar på start och sen högerklickar på "egenskaper" så bör du där hitta ett alternativ som avhjälper problemet.
På min dator står det "dölj aktivitetsfältet automatiskt"

/M

Senast ändrad av en moderator:

F11 växlar mellan helskärm och inte helskärm.
Precis, vilket brukar dölja aktivitetsfältet :)
Troligen så är problemet att din dator är inställd på att dölja aktivitetsfältet (tror det heter så).

Men i så fall borde det vara dolt så fort man inte har musmarkören över där aktivitetsfältet bör finnas. Inte bara när ett webbläsarfönster öppnas, dvs :)

Iofs borde webbläsaren se annorlunda ut i helskärmsläge, och det står det ju ingenting om.

Ja, vi vet ju inte vilket som är problemet, jag tolkade det på ett vis och du på ett annat.
Men nu har ju TS fått två olika lösningar så någon borde ju fungera :idea:

/M

Jag tänkte faktiskt spontant på Auto-hide taskbar också, men funderade då på varför TS skrev det där om webbläsarfönster :)
Får väl se om TS kan ge oss lite mer information när h*n återvänder till tråden :)

Missminner jag mig, eller finns det inte en "Visa alltid överst"-funktion på aktivitetsfältet? Den kanske blivit avkryssad så att den helt enkelt lägger sig bakom webbläsaren när den visas i helskärm.

En sådan funktion finns också (ännu mer som kan gå fel) :)
Men helskärm brukar alltid dölja listen. Har alltid blivit så för mig iaf :)

*kl*

Tack för era svar! F11 fungerade inte däremot hjälpte det när jag gjorde som Madelene sa.

Anledningen till att jag skrev detta med internetfönster är för att på denna dator använder jag bara internet och inte några datorfasta program om ni förstår hur jag menar.

Då förstår jag. Skönt att det löste sig :)
Får du liknande problem igen har du ju tre lösningar du kan testa :D

Kanonbra!

Jag vet ju aldrig vad som händer eftersom det är gubben eller ungarna som pillrar så det blir knas.

Vänster-klicka på nederkanten ohc tryck på egenskaper sen tar du bort ''dölj aktivitetsfältet automatisk''.:)

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka