Varför gör han så?

Arabizar

Trådstartare
Har en 6 årig val som står i ett litet kollektiv stall och alla hjälps åt med fodringar mm....
till saken :)
min "lilla" kille har börjat bete sig illa när andra hanterar honom :(
han slänger sig ur boxen,bockar på väg mot hagen.
inget roligt alls för dom som måste ta ut honom.
har fått flera klagomål.
jag vet faktiskt inte vad jag ska göra för han går "fot" med mig och halvsover i grimskaftet när jag har utsläppen :confused:
jag trodde först att folk ljög om hans beteende men, har även märk att han kan vara riktigt jävlig med nya ryttare. (en riktig testare :p)
har haft honom i 2 år och han är en väldigt "stark" individ.
vad tycker ni att jag ska göra????

mvh/Arabizar

Skulle du acceptera att de andra röt i åt din häst när han gjorde så?? Skulle du kunna hjälpa dom när de hanterar din häst?? Skulle de klara att sätta gräner åt honom på ett bra sätt??

Prova det i så fall! Tror inte DU kan lära honom att va snäll mot DOM han måste få respekt för många människor! Först då kanske han börjar ha det för alla...

Du får helt enkelt hjälpa folk att komma överens med din häst.. Jag hade inte släppt ut en häst som stegrar och bockar (vet ifs inte om han stegrar) det är inte värt att ta risken att skada sig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 070
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
1 285
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka