Varför har man dubbelsäng när man är singel?

MissFideli

Trådstartare
Tja, det är väl ganska självklart?
27539017.jpg

Frågan är vad jag ska köpa för säng till mig...?
eusa_think.gif

Senast ändrad:
Sv: Varför har man dubbelsäng när man är singel?

haha ja så ser våran säng ut rätt ofta dock med både katter och hundar :rofl:

Jag är förpassad till fotdelen av sängen alltså? Konstigt, jag trodde det var djuren skulle ligga där, men jag måste ha missförstått.

;)

Edit: Eller menar du diagonalen?

:D Sådär ser det ut jämt här. 2-3 katter och en låååååång vinthund i sängen. Jag är dock inte singel längre och pojkvännen muttrar åt att Pottan helst sover i ansiktet på honom;)

:D Sådär ser det ut jämt här. 2-3 katter och en låååååång vinthund i sängen. Jag är dock inte singel längre och pojkvännen muttrar åt att Pottan helst sover i ansiktet på honom;)

Tänkte mest på att dom verkligen ligger en i varje säng. Inte i mitten, inte bredvid varandra, utan en i varje liksom.

Du ser väl att dom gjort plats till dig? Ligg på tvären ;)

Här har vi gåtans lösning. Det är alltså DÄRFÖR som man bör ha en dubbelsäng: då går det ju utmärkt att ligga på tvären. :)

Jag är förpassad till fotdelen av sängen alltså? Konstigt, jag trodde det var djuren skulle ligga där, men jag måste ha missförstått.

;)

Edit: Eller menar du diagonalen?

Ja, jag menade på diagonalen ;)
Har en säng, men det känns som om katten brukar ta upp hela sängen, men bara man lägger täcket över honom så makar han på sig ;) Han är lärd allt.

Senast ändrad:

Katter är för lustiga. :D

Apropå ingenting, vad tycker dina britter om solkatter - alltså reflektioner av ljus? Vår britt som vi har nu är galen i dem och jagar efter varje liten ljusfläck som rör sig och britten vi tog hand om innan, en äldre dam med ganska liten leklust likaså.

Dom bryr sig inte alls. Fast där jag bodde i Örebro var det inga direkta solkatter, och inte här heller vad jag har sett.
Idag har jag satt upp nät på balkongen som ligger i kvällssol för att dom ska få ha det lite mysigt
27585916.jpg

Var tjejerna är?
27585930.jpg

.... kattjäklar?

Jag har en katt som gärna sover i ansiktet på mig och så två som ligger lite mer civiliserat vid fötterna. Den som gärna sover i ansiktet väcker mig även om jag inte går upp direkt när mobilen ringer på morgonen. Genom att trampa mig i ögonen och sticka ner nosen i ögonen.

:)

:rofl: Sådär ser det ut hos mig oxå, fast på ena sidan ligger det en sambo. Jag får vackert klättra o lägga mig i mitten om jag ska få plats :rofl: O djurvän som man är så GÖR man ju det oxå :rofl: Likadant kan jag sätta mig på golvet hemma hos folk om det ligger en katt på stolen :angel: Man blir ju klassad som idiot ibland, men det bjuder jag på :angel:

Jag önskar vissa nätter att jag hade en dubbelsäng. Nu har jag en 105-säng som jag delar med en dvärgpincher och fem ocikatter. Trångt? Ja. Mysigt? MASSOR :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: ameo
·
Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Sassy
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈