Varför heter gagbett just gagbett

koma

Trådstartare
Någon som har någon aning om varför gagbett heter just det? Har det med "uppfinnaren" att göra eller vart det kommer ifrån?:confused:

Sv: Varför heter gagbett just gagbett

Jag tror, observerar tror, att det kommer från gag's synonymer heave, retch, choke, strangle. Där heave betyder hävning - ''en uppåtgående rörelse''. Men observera att det är bara hur jag har reflekterat innan. Men sen tycker jag att synonymernas betydelse och vad gag kan betyda beskriver ganska bra hur jag tycker om bettet :crazy: Strypa och kväva är vad jag kan tycka att detta bett just gör för någon som är hård i handen..

Sen om nån har exakt fakta så är det välkommet :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som provat det? Funkar de? Alltså en munkorg som är av mjukt hönätsmaterial. Har inte hittat nån i Sverige. Sweet net...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Vad heter det när en person säger eller gör saker som är precis på rätt sida gränsen i syfte att det ska bli svårt för den utsatte att... 2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka