Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag argumenterar alltså inte mot att man ska låta maten kosta mer genom att köpa eko. Men prisskillnaden på en kasse var alltså 40 procent, inte någon krona hit eller dit.
nej jag håller med om att det är betydligt mer än några kronor som skiljer åt när det kommer till en del varor. Jag var lite snäv i mitt tänk och tänkte mest på mjölken just dåDu har ingen länk till undersökningen? Verkar intressant att läsa den.
kl
Jag tycker att den här uppfostrande tonen om vad andra borde köpa, är rätt trist.
kl
Jag tycker att den här uppfostrande tonen om vad andra borde köpa, är rätt trist.
Snarare borde väl ingen tillverka de miljökorkade eller djurovänliga produkterna. Det behövs politik och ansvarsfullt företagande här, som jag ser det. Individuella insatser räcker inte tillnärmelsevis.
... och den självgoda. Jag skrev det i någon annan tråd för ett tag sedan, att det finns inga trådar där så många slår sig mer för bröstet än trådar om ekomat
![]()
... och den självgoda. Jag skrev det i någon annan tråd för ett tag sedan, att det finns inga trådar där så många slår sig mer för bröstet än trådar om ekomat
![]()
Så klart! Så dum jag är! Det har ju gått SKITBRA hittills!
![]()
Precis... marknaden reglerar sig själv... ööö... eller hur det nu var...![]()
Ja det känns som att det har hänt på vissa varor i alla fall. För en handfull år sedan kändes det som att det ekologiska alltid kostade 150% av priset på den dyraste konventionella varan. Numera, som du säger, kan den ekologiska varan till och med vara den billigaste (I love icas I-love-eco!). Eller så är det bara så jag uppfattar det för att jag håller hårdare i mina slantar jämfört med förr.Jag tycker verkligen ekologiska varor sjunkit rejält i pris de senaste åren.
Hehe. Vi har ett gäng gånger under utbildningen haft föreläsningar på ämnet "Failures of the market". För ekonomstudenterna räcker det med blotta titeln för att vålla lite uppror. "Vem tror han att han är, den där Chalmersprofessorn, att ifrågasätta våra marknadslösningar?"
Fan jag vill egentligen inte få mina fördomar om ekonomer bekräftade.
Äsch då, du måste ju helt ha missat "Hur mycket sysselsätter du ditt djur?", "Använder du hjälptyglar?" och "Jag äter ingenting men går ändå aldrig ner i vikt"-trådarna![]()
Hehe. Vi har ett gäng gånger under utbildningen haft föreläsningar på ämnet "Failures of the market".
Contradiction in terms, fattaruväll![]()