varför koppar-bett?

ElinPelin

Trådstartare
det finns (som tur är) mycket skrivglatt folk här! kan ingen förklara för mig varför man har kopparbett? bidrar det till att hästen lättare "skummar" i munnen? ;)

Sv: varför koppar-bett?

Japp många hästar tuggar bättre på kopparbett...

men min häst tuuggar mkt på bettet utan att löddra, är kopparbett ändå bättre? eller ska jag använda äppelbett?

Varför måste det löddra?

Är hästen mjuk och lugn i munnen är den nog nöjd med bettet, tuggar den med tänderna på det eller håller på och joxar hela tiden är det mindre bra.

men han tuggar bara 'vanligt' ... så det är ingen fara - om hästen löddrar blir det bekvämare för den än om den är torr . man får mycket lättare i dressyren i alla fall...

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 218
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Nevermind
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 271
Senast: Reshästen
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka