Varför kvalar man så mycket i USA?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 969
M

misscocacola

jag är inte så insatt i dom amerikanska reglerna och jag tycker inte dom där hästarna gör nåt annat än att kvala.. förutom att dom springer in några tusen dollar då och då ;) så ni som är insatta; varför kvalar man så mycket där?

Sv: Varför kvalar man så mycket i USA?

man kvalar iställt för som vi i sverige kör provlopp.

jaha okej, då vet jag :idea:

ja det gör man ju också men med orutinerade hästar kvalar man ibland flera gånger för att få rutin. det fick iaf jg lära mig då jag var där.

Man kvalar ju även rutinerade hästar. Men egentligen, varför inte? I Sverige hör man ofta "behöver lopp i kroppen" eller liknande, det slipper man ju om man väljer att ge hästen ett eller två lopp i kroppen genom att köra kvallopp.

Man kvalar ju även rutinerade hästar. Men egentligen, varför inte? I Sverige hör man ofta "behöver lopp i kroppen" eller liknande, det slipper man ju om man väljer att ge hästen ett eller två lopp i kroppen genom att köra kvallopp.

jag skrev ju det :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 372
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: Elo
·
Hästhantering Det här är egentligen inget stort, men jag brukar träna en häst för hand. Jag har växt ur henne och kan inte rida henne längre, men...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: Edla
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka