Varför reta hunden???

åke

Trådstartare
Jag blir såååå sabla irriterad på folk som skall busa med mina hundar.
Om folk skall kasta boll med Gurkan tex. så MÅSTE dom låtsas kasta några gånger innan dom får iväg den där bollen. :mad: :mad: Detta stör mig som fasen. Jag brukar säga till dom att sluta lura hunden eller låt bli att lek med han. Varför tycker så många att det är såååå roligt att reta hunden på detta viset? :mad:

Sv: Varför reta hunden???

Ingen aning, jag skulle ALDRIG låta nån leka så med mina hundar, det bara förstör och är stressande... Hatar dessutom bolltokar...

//E

har man en väldigt trögstartad hund kan man behöva hetsa den lite för att den ska vilja vara med och leka. kastar jag en boll framför näsan på min ena hund står hon bara och tittar på den. om jag däremot "låtsaskastar" och samtidigt säger "kom igen", "ta den" osv kan hon vakna till liv och leka lite.

Ja om du inte vill att de ska göra så med dina hundar kan det ju vara knepigt om de ska göra så. Däremot kan ju kast med boll osv vara bra i lydnadsträning bla. Så länge hunden inte är FÖR föremålsintresserad.

Nej dom får ju inte vara för intresserade, det skall ju vara en rolig lek bara ju.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 994
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
784
Senast: Lillefrun
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 500
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 436
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka