Varför ska jag välja Macbook?

Caramba

Trådstartare
Fungerar Macbook ihop med Nas?
Vad använder ni för program på macen och vad kostar dom?
Går det att uppgradera macbook air eller pro? Typ stoppa in mer minne efter ett tag?
Varför är mac bättre än pc?

Sv: Varför ska jag välja Macbook?

Jag har inga direkta svar på dina första frågor då jag mest surfar och tittar på serier:D Så jag kan därför bara svara på sista frågan.

Mac är bättre för att allt är lätt och går snabbt. Jämt! Jag bytte från PC till Mac för nåt halvår sen och jag har aldrig ångrat mig. Jag har en Air och den är så lätt att bära med, superbra batteritid, snabb att starta upp. Fin är den med:love:

Självklart kan du använda Mac ihop med en NAS. Anslut med AFP eller SMB/SMB2. Iom att NASen har sitt eget filsystem kan du ansluta med både PCs och Macar.
Uppgradera RAM/HDD är tyvärr inte längre möjligt då det endast är minnen som är lödda direkt på logikkortet. Så se till att välja en dator med minst 8GB RAM. Hårddiskar kan man ju alltid ansluta externt eller köra med NAS. Men RAM-minnet är viktigt som sagt redan vid köp.
Och nej. Detta är inte enbart ett "Mac-påhitt", även "Ultrabooks" har denna konstruktion idag.
Vad som är bra med Mac jämfört med PC? Du får en enhet av hög kvalitet där Apple styr över programvaran i maskinen. Det innebär överlägsen kompatibilitet jämfört med PC och minimalt med uppdateringar/problem.
Visst kostar det en slant. Men om du en gång switchar vill du inte tillbaka igen.

Varför är mac bättre än pc?

För min fungerar mac bättre för att bytet från pc till mac har gett mig en bättre datorupplevelse helt enkelt.
Allt går snabbare, enklare, smidigare, strular mindre och så är min air väldigt behändig att hantera och bära med sig.

En anledning till det högre priset är att skärmarna alltid är riktigt bra på en Mac jämfört med dom flesta (billiga) pc-laptops.

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag... 2
Svar
23
· Visningar
1 709
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
519
Senast: ameo
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
753
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka