Varför tackar folk för insläpp?

escodobe

Trådstartare
I Facebookgrupper? Speciellt stora grupper?
Det är grymt frustrerande när intressanta inlägg drunknar massvis med "tack för insläpp". Jag skulle möjligen kunna förstå det som artighetsgest i en liten grupp, men borde inte folk fatta att det är ointressant att läsa sådär 30 "tack för insläpp inlägg" om dagen?

De bästa är de med (de satans) färgplattorna.

335225F5-A8BB-4E94-A328-2E669876DDAB.webp

Hövlighet?
Jo det är försummad egenskap numera. Som att erbjuda sin plats på bussen till en äldre människa.
Eller säga: Tack och varsågod.

• Gilla
Reactions: ptr
Förmodligen samma människor som väljer "Svara alla" på ett utskick till 2000 personer. Uppmaningen löd "Svara JA i meddelandefältet om du vill behålla programvaran". Har fått x antal JA, men jag är fullkomligt ointresserad av svaret och har inte med frågan att göra.

Jag tror på "svara alla"-mejl analogin. Folk reflekterar inte över mottagaren (mottagarna i de här fallen) och mediet. Man tänker fortfarande att det är en dialog med en eller möjligen två bekanta. Inte en anslagstavla som läses i förbifarten av flera hundra främlingar.

Jag kan tänka att en del har liknande svårigheter med översättningen från fysiska mynt och sedlar till abstrakta siffror på en skärm. Det blir för abstrakt och långt bort.

I Facebookgrupper? Speciellt stora grupper?
Det är grymt frustrerande när intressanta inlägg drunknar massvis med "tack för insläpp". Jag skulle möjligen kunna förstå det som artighetsgest i en liten grupp, men borde inte folk fatta att det är ointressant att läsa sådär 30 "tack för insläpp inlägg" om dagen?
Roligast var när Foderhjälpen startade i somras, och massa människor gick med och skrev "Jag har egentligen inget att säga i den här gruppen men hoppas det löser sig för er!".

Jag håller med @tanten. Folk är idioter.

Har också reagerat på det och ändå är jag oerhört sällan på facebook. Totalt ointressant och sådant förstör det man valt att gå med i från första början. Eller O_o ja jag fattar ju vad jag menar iaf :confused:

OFF TOPIC läste rubriken och tänkte att det handlade om hästar och insläpp och tänkte är det ett stort problem eller vadå tacka för insläpp :confused: Såg sen att det låg på allmänt och handlade om kääära facebook :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 172
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 589
Senast: Enya
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan... 2
Svar
29
· Visningar
4 024
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka