varför tar hon det inte seriöst?

Sv: varför tar hon det inte seriöst?

okey såhär är det..
har haft kontakt med en person som behöver hjälp med sin häst..
hon sa att det var jättebra att nån ville hjälpa till, verkade entusiastisk och så.
den är även tillsalu och jag erbjöd mig att kanske köpa den. så hon borde ju vara glad tycker jag..
vi bestämde "träff" men då kom hon inte. försökte ringa men hon svarade inte. sen dess har jag inte orkat nojsa..

Förstår inte riktigt riktningen i denna tråden..

TS har hjälpt en person med dennes häst, personen i fråga har uppenbarligen tagit emot hjälp, TS har erbjudit att köpa hästen och de bestämde träff för detta ändamål.

Vad i detta säger att ägaren till hästen INTE vill sälja den till TS?

Vare sig h*n vill sälja den eller inte, så har personen i fråga ändå diskuterat saken, alltså gett utrymme för det med TS

Ja, jag hade också blivit besviken, vare sig det handlar om hästköp, bestämt tid för fika eller vad man nu i övrigt har bestämt.

Vill man inte, eller kan man inte (vilken anledning man nu än har) så har man väl ändå vett att lämna återbud eller ett enkelt nej. Mer ska man väl inte behöva begära..

Nej, du får nog läsa en gång till:D

TS har "spanat in" en häst TS vill hjälpa till med. Ägaren har inte tillfrågat TS utan det är TS som är på..

I mina ögon låter det mest som TS är en yngre person och möjligtvis ser sig som guds gåva till hästägaren (vilket jag tillåter mig betvivla:p)

Men det är som JAG tolkat texten.

Jaha...

Om så är fallet, så kan ju även situationen vara annorlunda ja.. :p Om inget var bestämt det vill säga..

Dock tycker jag ändå att har man bestämt träff eller tid så får man meddela om man inte kan/vill komma.

Det håller jag med om. Återbud ska man kunna ge på ett vänligt sätt.:D

Förstår inte riktigt riktningen i denna tråden..

TS har hjälpt en person med dennes häst, personen i fråga har uppenbarligen tagit emot hjälp, TS har erbjudit att köpa hästen och de bestämde träff för detta ändamål.

Vad i detta säger att ägaren till hästen INTE vill sälja den till TS?

Vare sig h*n vill sälja den eller inte, så har personen i fråga ändå diskuterat saken, alltså gett utrymme för det med TS

Ja, jag hade också blivit besviken, vare sig det handlar om hästköp, bestämt tid för fika eller vad man nu i övrigt har bestämt.

Vill man inte, eller kan man inte (vilken anledning man nu än har) så har man väl ändå vett att lämna återbud eller ett enkelt nej. Mer ska man väl inte behöva begära..

Som älgen skrev har jag också uppfattat det.

Samt att TS vill köpa hästen och sagt det till ägaren. Vad ägaren sen vill är väll upp till den, ägaren har inget tvång att sälja till TS, oavsett hur lite tid ägaren har för hästen.

Som älgen skrev har jag också uppfattat det.

Samt att TS vill köpa hästen och sagt det till ägaren. Vad ägaren sen vill är väll upp till den, ägaren har inget tvång att sälja till TS, oavsett hur lite tid ägaren har för hästen.

Jo, fick det förklarat för mig och förstod därmed att jag troligtvis hade missuppfattat :p

Jaha...

Om så är fallet, så kan ju även situationen vara annorlunda ja.. :p Om inget var bestämt det vill säga..

Dock tycker jag ändå att har man bestämt träff eller tid så får man meddela om man inte kan/vill komma.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 327
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka