Vårföräldrar 2020

Då var veckans barnmorskebesök avklarat. Var främst SF- mått som skulle kollas och det hade inte växt nånting till denna veckan heller :grin: Så eftersom det var 3:e mätningen nu utan att magen växt nått blev det remiss för nytt ultraljud, skulle få en tid inom en vecka. Allt såg ju helt normalt ut förra tillväxtultraljudet så känner ingen större oro att han ska ha växt för lite. Känns som han är enorm där inne och knappt får plats, och då är jag liksom bara i v.35:angel:

Skönt att du kommer iväg på ul ändå :)

Nu frågar du ju egentligen efter vad vi skrivit i våra förlossningsbrev så kanske blir fel när jag svarar att jag inte skrivit nått varken denna eller förra graviditeten och kommer inte göra heller. Jag tycker det räcker med den sammanfattningen som man gör tillsammans med barnmorskan men då har jag inte speciellt mycket krav eller önskemål inför förlossningen. Men tycker absolut att man ska skriva om man har speciella önskemål eller så. Något speciellt du tänker på att du vill ha med? Självklart inget du behöver svara på om du inte vill, kan ju vara privat :heart

Ja egentligen känner jag inte att jag har så mkt mer att förmedla heller, utan det enda jag eg vill ta upp är min oro kring snittet (livmoderruptur). Så det är väl det jag har i dagsläget :p

Ja egentligen känner jag inte att jag har så mkt mer att förmedla heller, utan det enda jag eg vill ta upp är min oro kring snittet (livmoderruptur). Så det är väl det jag har i dagsläget :p
Du kan ju be barnmorskan skriva med det i sammanfattningen som ni gör annars om du är osäker på vad du ska skriva :) Jag tycker nästan det känns mer ”säkert” när sakerna står i journal för den vet man ju att de måste läsa iaf:p

Känns som att bebis hotar med att komma för tidigt.. Vaknade av molvärk inatt och kunde inte somna om pga smärtan, höll kanske på ngn timme innan jag somnade men väcktes igen av samma grej två gånger till. Det har sedan fortsatt under dagen, ibland samtidigt som sammandragningar o ibland utan. Vissa har jag upplevt extra obehag o tryck neråt. Ringde upp specMVC för rådgivning men bm där sa att de inte stoppar en förlossning efter 35+0 så jag skulle bara chilla så länge allt annat kändes ok o sedan ringa FL när det sätter igång. Var ju bra att veta iaf!

Bebisen får gärna stanna inne till v37 åtminstone men när jag googlar runt verkar många ha det såhär ett tag utan att någon bebis tittar ut, så förmodligen är det väl lugnt. Ska dock se till att ordna med BB-väskan och brevet imorgon/helgen så åtminstone basic är klart.

Känns som att bebis hotar med att komma för tidigt.. Vaknade av molvärk inatt och kunde inte somna om pga smärtan, höll kanske på ngn timme innan jag somnade men väcktes igen av samma grej två gånger till. Det har sedan fortsatt under dagen, ibland samtidigt som sammandragningar o ibland utan. Vissa har jag upplevt extra obehag o tryck neråt. Ringde upp specMVC för rådgivning men bm där sa att de inte stoppar en förlossning efter 35+0 så jag skulle bara chilla så länge allt annat kändes ok o sedan ringa FL när det sätter igång. Var ju bra att veta iaf!

Bebisen får gärna stanna inne till v37 åtminstone men när jag googlar runt verkar många ha det såhär ett tag utan att någon bebis tittar ut, så förmodligen är det väl lugnt. Ska dock se till att ordna med BB-väskan och brevet imorgon/helgen så åtminstone basic är klart.
Vad jobbigt att redan känna av så mycket som skulle kunna tyda på att det drar igång. Både vetskapen om att bebis kanske kommer tidigt eller att bebis väljer att stanna i magen men ändå ha så pass mycket känningar som man ska klara av att stå ut med. Tror absolut du ska packa väskan i alla fall så du är redo om nått händer :up:

Tillväxtultraljud gjort idag då. Allt såg bra ut och lilleman verkar växa på där inne trots att magen stått stilla i växten :up: -2,44% blev resultatet så näst inpå ”normal” för veckan:)
Däremot låg han i säte nu, vilket stressar mig lite. Enligt hon som gjorde ultraljudet finns det fortfarande gott om plats för honom att vända sig rätt igen. Känner dock mig orolig över att jag ska behöva göra vändningsförsök och framförallt kejsarsnitt om han fortsätter ligga med rumpan ner. :meh:

Tillväxtultraljud gjort idag då. Allt såg bra ut och lilleman verkar växa på där inne trots att magen stått stilla i växten :up: -2,44% blev resultatet så näst inpå ”normal” för veckan:)
Däremot låg han i säte nu, vilket stressar mig lite. Enligt hon som gjorde ultraljudet finns det fortfarande gott om plats för honom att vända sig rätt igen. Känner dock mig orolig över att jag ska behöva göra vändningsförsök och framförallt kejsarsnitt om han fortsätter ligga med rumpan ner. :meh:
Skönt att ultraljudet såg bra ut och att han verkar växa där inne.
Vi hoppas att han vänder sig snart så du slipper ett vändningsförsök.

Vi var till bvc igår på läkarbesök. Allt såg bra ut.😊
Nu väger hon 4374 gram och är 55,5 cm lång. Hon har gått upp 514 gram sen hon föddes och växt 4,5 cm.
På söndag är hon en månad gammal. Det känns som att tiden rinner iväg😊

Nu väger hon 4374 gram och är 55,5 cm lång. Hon har gått upp 514 gram sen hon föddes och växt 4,5 cm.
Låter som er dotter växer på fint. Kan inte ni som redan fött i tråden göra en ”födda-lista” när ni får tid och ork? Hade vart så kul att hålla koll på alla datum på de små barnen som redan valt att komma ut :p

Skönt att han växer som han ska :) håller tummarna för att han vänder sig rätt!

Härligt att höra att det verkar flyta på bra för er lilla :) Förstår att det känns som att tiden bara flyger iväg, det händer ju så mkt hela tiden i början.

Min lilla har hunnit bli en månad och var på läkarbesöket i måndags. Hon växer också på fint. Men hon är minst i syskonskaran 💜
Jag har fått lägga undan allt i strl 50 och till o med börjat använda strl 62.

I övrigt flyter allt på fint. Tycker det är tråkigt med Corona då vi inte träffat min mamma eller övriga släkten. En del vänner har vi träffat utomhus. Planerade resor under föräldraledigheten har ställts in. Men så länge nära och kära är friska är vi tacksamma.

Såklart vi ska ha en lista över födda! Men vart har vi senaste listan över beräknade förlossningar?

Senast ändrad:
Min lilla har hunnit bli en månad och var på läkarbesöket i måndags. Hon växer också på fint. Men hon är minst i syskonskaran 💜
Jag har fått lägga undan allt i strl 50 och till o med börjat använda strl 62.

I övrigt flyter allt på fint. Tycker det är tråkigt med Corona då vi inte träffat min mamma eller övriga släkten. En del vänner har vi träffat utomhus. Planerade resor under föräldraledigheten har ställts in. Men så länge nära och kära är friska är vi tacksamma.

Såklart vi ska ha en lista över födda! Men vart har vi senaste listan över beräknade förlossningar?

Härligt med en till som växer på ordentligt :) förstår att det känns lite tråkigt med begränsningarna.. kommer nog känna samma sak sen när vår lilla har ploppar ut, fast jag kanske är mer benägen att vara skraj för att vi ska bli sjuka snarare än att inte kunna träffa folk.. Känns som att man blir snuvad lite på den första mysiga tiden pga detta. Känns redan nu lite trist att inte kunna gå till affären o välja ut lite söta bebisplagg bara för nöjes skull.

Jo vi gjorde en vändning som lyckades. Gjorde den i v.35+6 om jag kommer ihåg rätt. Här vill de göra vändningen i v.36 så gjorde den nära iaf.
Skönt att det lyckades för er :) Skulle jag göra i samma vecka som dig skulle det så ifall bli nästa vecka, men har tid hos bm först på torsdagen så skulle chansa på att det blir veckan efter igen ifall han ligger kvar i säte. Får avvakta och se helt enkelt, även om det känns så långt att vänta:p

Skönt att det lyckades för er :) Skulle jag göra i samma vecka som dig skulle det så ifall bli nästa vecka, men har tid hos bm först på torsdagen så skulle chansa på att det blir veckan efter igen ifall han ligger kvar i säte. Får avvakta och se helt enkelt, även om det känns så långt att vänta:p
Att vänta är mest bara jobbigt. Hoppas att han vänder sig så ni slipper ett vändningsförsök.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 139
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 819
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka