E

EnYoy

vi hade en equiterapeut i stallet igår (vilket var jätteintressant!) Han hittade en vargtand på min häst, som jag vill ta bort (helst ska det ske redan igår :D )
Kan en vanlig veterinär på djursjukhus göra det, eller måste d vara en tandläkare? Vet att flera har åkt till Ale och gjort det. Det var tydligen en helt utvuxen tand.
Jag blir lixom lite tveksam om en veterinär kan ta bort den, eftersom dom inte ens såg den när jag bad vet. kolla tänderna i vintras :crazy: Vet. är ju oftast inte så bra på hästtänder just.. Men det verkar inte så svårt att bara ta bort den så...
 
En veterinär är fullt kapabel till att ta bort tanden. I vintras hade den säkert bara inte kommit fram än.

Syns den mkt nu? De bör ju tas bort för att de ofta orsakar problem längre fram.
 
Veterinärer har utbildning på tänder, men inte så omfattande. Det finns dock veterinärer som intresserat sig för detta med hästtänder och vidareutbildat sig. Kolla runt lite och fråga så kanske du hittar någon som har gjort detta. Att plocka bort en vargtand räknas som operativt ingrepp och SKALL utföras av veterinär.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
2 911
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Vän pratar med läkare om en medicin. Hon nämner att hon inte kan gå över 100mg för hon förlorar all form av kontroll av kroppen. Han...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 959
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp