Variera foder?

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag funderar på om jag ska ge torrfoder och våtfoder. Har läst på lite och många säger att det bästa är att bara ge våtfoder. Men då undrar jag om det finns några bra förpackningar? Alltså inte engångs (köp 12 sk för nån hundring). Det blir ju väldigt dyrt i längden och jobbigt att få ut all mat.

Torrfoder då. Jag vet inte alls vad jag ska välja. Har testat Friskis och mjau men efter att jag läst lite om dessa foder så är de inga bra. De har för lågt köttinnehåll.

Vilka foder är bra då och helst inte allt för dyra. Men kan köpa stora förpackningar då borde det bli billigare i längden.
 
Sv: Variera foder?

Eukanuba är ett bra torrfoder men du bör inte köpa större förpackningar utan att det går åt på en månad ungefär. Har du plats i frysen så kan du frysa in.

Av blötmatssorterna är väl Bozita och Mjau de bästa men alla sorter är ok. Bara bra att variera så mycket som möjligt från början så minskar man risken för att de ska bli känsliga för foderbyte. Pussi- och Whiskasburkar är lite olika i konsistensen.
 
Sv: Variera foder?

Båda mina katter kräks av Eukanuba.. Lagom mysigt. Den stora får dessutom väldiga problem med pälsen, hon tappar den i stora sjok om jag fortsätter ge dem E.
Jag är en dålig kattägare, jag ger Royal Canin.

Gillar Bozitas blötmat. Finns både stora och små kartonger. Katterna älskar det, speciellt gelén/såsen :p
 
Sv: Variera foder?

jag skrev mail till Eukanuba och fick svaret att det går bra att köpa en 10 kg säck till en katt, om man förvarar påsen väl åtsluten i fodertunna och öppnar den så sällan som möjligt
 
Sv: Variera foder?

Det vore ju smidigt! Och att man även kan frysa in en del. Men just nu vet jag knappt vad jag ska köpa. När jag stod i butiken tidigare så kände jag bara -vilken djungel!

Ska testa mjau den våra varianten. Eller jag ska inte testa utan katten :p. Men ändå tycker jag det känns smidigare att ge torrfoder och kanske våtfoder en gång/dag.
 
Sv: Variera foder?

Jag ger Mjau en gång om dagen och resten av dagen är det torrfoder. Euakanuba är det som fick bäst i test förut. Bra köttmängd osv. Men alla foder var ju inte med i testet, utan det finns dom dom har ännu mer kötthalt tex Olivers, Applaws. Dom finns inte i min djuraffär utan köps på internet, av just den anledningen kommer jag nog köra med Eukanuba ett tag
 
Sv: Variera foder?

Vi ger Mjau (ibland något annat) varje kväll och däremellan har katterna tillgång till torrfoder, har fungerat bra under de 20 år jag haft katt. Men eftersom de bara får "kladdmat" en gång om dagen och torrfodret kanske inte alltid är det bästa vill jag gärna ge burkmat med mycket kött eller fisk och det ska det ju vara i Mjau.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
957
Senast: Bison
·
Övr. Katt Billigt och bra i samma mening går sällan ihop. Men, om jag vill köpa så bra torrfoder som möjligt för så liten peng som möjligt, vilket...
Svar
3
· Visningar
1 230
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 654
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hej på er! Funderar på att låta hundarna få äta färskfoder blandat med torrfoder ( delar hundarna med föräldrarna och de vill ej ge...
2
Svar
21
· Visningar
2 634
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp