Variera ”topping” på torrfodret

Ceta

Trådstartare
Humla är en hund som fort tröttnar på sin mat. Har därför lite olika torrfoder som hon tycker är ok som jag blandar och varierar mellan. Men hon tröttnar ändå efter ett tag!
Ett tag funkade det att blanda med blötlagt, men det tröttnade hon på.
De senaste månaderna har det funkat toppen att lägga något gott (ost, skinka, matrester eller hundgodis) på maten och sen hälsa lite fil över. Detta har funkat i flera månader, men nu börjar hon tröttnar igen.

Någon mer som har samma problem, eller bara vill ge lite tips på hur jag kan variera maten mer?

Hon äter inte grönsaker, gillar inte rått kött (varken som det är eller i färskfoder).
 
Humla är en hund som fort tröttnar på sin mat. Har därför lite olika torrfoder som hon tycker är ok som jag blandar och varierar mellan. Men hon tröttnar ändå efter ett tag!
Ett tag funkade det att blanda med blötlagt, men det tröttnade hon på.
De senaste månaderna har det funkat toppen att lägga något gott (ost, skinka, matrester eller hundgodis) på maten och sen hälsa lite fil över. Detta har funkat i flera månader, men nu börjar hon tröttnar igen.

Någon mer som har samma problem, eller bara vill ge lite tips på hur jag kan variera maten mer?

Hon äter inte grönsaker, gillar inte rått kött (varken som det är eller i färskfoder).

Gissar att hon kanske inte lär gilla blodpulver? Vet att andra strör det över maten när de har kräsna hundar.. 😊
 
Jag toppar torrfodret med Four Friends köttkorvar, de är smakrika och innehållet är bra med tanke på priset. :)
 
Raw for Paw gör ett toppingpulver. Vi säljer det ganska bra på jobbet och har själv testat till kräsen hund med bra resultat. Plus att deras godis är fantastiskt enligt alla hundar här hemma! 😀
 
Raw for Paw gör ett toppingpulver. Vi säljer det ganska bra på jobbet och har själv testat till kräsen hund med bra resultat. Plus att deras godis är fantastiskt enligt alla hundar här hemma! 😀
Tack för tipset! Får kika på det :D

——
Blodpulver gick inte hem Iaf :angel: @Sleepan
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 463
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag har testat ett torrfoder som faktiskt fungerar förvånansvärt bra till mina färskfoderätande hundar. Med "testat" så menar jag att...
Svar
18
· Visningar
1 427
Senast: Sofie.S
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 663
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 951
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp