Så jäkla eländigt!Uppdatering. Besöket hos neurologen gav tyvärr inget alls. Jag fick bara en remiss för ytterligare MRT undersökningar. Och jag bli bara sämre. Jag blev ju uppsagd pga av sjukdom och är nu arbetssökande. Men jag kan ju givetvis inte jobba med mina besvär. Husläkaren är ovillig att sjukskriva mig eftersom man inte hittar någon orsak till mina smärtor. Så jag söker jobb och hoppas att jag slipper få komma till intervju.
Iaf, om nu inte ryggen är problemet, har de undersökt kärlen i benen? Har för mig att det finns en reumatisk sjukdom som typ sätter sig på insidan av blodkärlen, det ska visst kunna synas ganska tydligt vid kontrast-UL eller liknande.
Sorry för luddig beskrivning, har flängt runt med min pappa på div undersökningar där den där sjukdomen (vad den nu hette..polymyalgi?) var en av misstankarna. Isf skulle behandlingen vara kortison.
Du kanske kan lyfta det med din (eller en annan) läkare?
*edit*
Googlade lite och hittade detta, åldern kanske inte stämmer men det är ju möjligt att det finns undantag?
https://sv.healthline.com/health/muskelreumatism-polymyalgia-rheumatica#Overview1