Vårkänslor

kopur

Trådstartare
Jag känner till ett par hästar som varje vår verkar drabbas av vårkänslor. Någon blir plöstligt hopplös att fånga i hagen utan springer bara runt och vill bli jagad när man kommer med grimman. Några andra blir plötsligt väldigt "tittiga" när man rider - studsar och hoppar för saker som de aldrig bryr sig om under resten av året. När sedan sommaren kommer lugnar det ner sig och blir som vanligt igen.

Är detta vanligt, eller är dessa hästar undantag???

MIna hästar har nog också lite vårkänslor. De är lite busigare på våren.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 116
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka