Varm i hov efter hovledsstukning

hanny

Trådstartare
Hej!
Min häst har haft en hovledsstukning som blivit behandlad och är nu under igångsättning. I kväll när jag kom var han efter en skrittur varm i hoven, ingen hälta, svullnad eller puls. Behöver jag oroa mig?
 
Är han varmare i den hoven jämfört med den andra vid upprepade tillfällen verkar det lite skumt. Var det här bara en engångsföretelse så finns det säkert någon annan orsak. Så avvakta lite med att oroa dig och kolla honom igen :).
 
Det är nog ingen fara om det inte blir så igen ta det lugnt och avvakta.. :)
/sara
 
Hej!
Han verkar vara helt ok idag, det är nog bara jag som är hysterisk matte. Tack ändå!!
hanny
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 345
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
456
Senast: animalasia
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
774
Senast: Fibusen
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 677
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp