Varm i hov efter hovledsstukning

hanny

Trådstartare
Hej!
Min häst har haft en hovledsstukning som blivit behandlad och är nu under igångsättning. I kväll när jag kom var han efter en skrittur varm i hoven, ingen hälta, svullnad eller puls. Behöver jag oroa mig?

Är han varmare i den hoven jämfört med den andra vid upprepade tillfällen verkar det lite skumt. Var det här bara en engångsföretelse så finns det säkert någon annan orsak. Så avvakta lite med att oroa dig och kolla honom igen :).

Det är nog ingen fara om det inte blir så igen ta det lugnt och avvakta.. :)
/sara

Hej!
Han verkar vara helt ok idag, det är nog bara jag som är hysterisk matte. Tack ändå!!
hanny

Liknande trådar

Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 643
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 699
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka