Bukefalos 28 år!

Varm mellan kota och hov...

M

mjauen

Hej!
Min häst har varit varm från kotan t.o.m. hoven i ca 1-2veckor men har varit olika dagar, ibland varm och vissa dagar kall.
Värmen är bara på ett utav bakbenen.
vet någon var det kan vara?:crazy:
Kan han ha vrickat sig, eller skulle han varit varm hela tiden då?
Han var även varm efter vilodag.
Tacksam för svar!
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

Hej!
Min häst har varit varm från kotan t.o.m. hoven i ca 1-2veckor men har varit olika dagar, ibland varm och vissa dagar kall.
Värmen är bara på ett utav bakbenen.
vet någon var det kan vara?:crazy:
Kan han ha vrickat sig, eller skulle han varit varm hela tiden då?
Han var även varm efter vilodag.
Tacksam för svar!

Så började det för oss när Lukas fick sin kotledsinflamation förra året. Jag skulle inte tveka att kolla upp det om jag var du...man vill ju inte behöva gå och undra hellre.

~Ingrid
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

Så började det för oss när Lukas fick sin kotledsinflamation förra året. Jag skulle inte tveka att kolla upp det om jag var du...man vill ju inte behöva gå och undra hellre.

~Ingrid

Vi var på klinik en vecka innan för att kolla upp en annan sak och då han också böjdes och då va han helt ren, tänkte ta ut hovlslagaren och och sko om hoven annars om det kan vara något smuts som blivit klämt eller typ hovböld han har ioförsig också snösula om det lättare kan fastna smuts.
kan det vara början till hovböld?:crazy:
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

Någon som vet vad det kan vara??:crazy:
tacksam för svar!:bow:
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

Jag var ute för samma sak med min unghäst. Hon var även halt vissa dagar..... o värmen kom o gick i benet. Fick rådet att ta blodprov!!

Åkte iväg, o vet. sa att det inte kunde vara något med fästingar, men jag stod på mig o ville få ett prov taget!!

Efter några dagar ringde jag, o det visade sig att hon hade erlichia!!!!

Jag förstår inte varför dessa eländiga små djur finns???
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

och jag förstår inte varför man alltid måste tjata på vet för att få ta erlischiasprover !!

Hej från Hambo
 
Sv: Varm mellan kota och hov...

Nej, det ska man inte behöva, för det är jag som e kunden o betalar.

De tyckte att jag skulle åka o göra en ordentlig hältundersökning. Men det ville inte jag för då var hon ohalt. Det hade bara blivit att de hade behandlat med tuppkam, o sen blivit ordinerad att komma tillbaka efter tre veckor... :crazy:

Nu e min pärla igång igen.:love:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
813
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: krus
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 243
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp