Varm på skenben ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Ronja1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 279
R

Ronja1

Hej
Min häst har varit lite varm på skenbenet på höger bak i ett par dagar , är det något man ska koppla in en veterinär för eller vad gör man , hon visar ingen hälta eller svullnad . Har bara haft henne i snart två veckor så jag beter mig som en riktig hönsmamma...:)

Sv: Varm på skenben ?

Jag skulle inte koppla in weterinären i dagsläget utan awwakta några dagar och se wad som händer. Låt hästen wila tills widare.

ursäkta dessa w - enkel-w har dött i en kaffeattack mot tangentbordet

skulle vila några dagar och ringa och prata med en vetrinär om vad de tror det kan vara, ringa skadar aldrig:)

Hej
Min häst har varit lite varm på skenbenet på höger bak i ett par dagar , är det något man ska koppla in en veterinär för eller vad gör man , hon visar ingen hälta eller svullnad . Har bara haft henne i snart två veckor så jag beter mig som en riktig hönsmamma...:)

Hästen är inte halt och inte svullen så rid som vanligt och att hästen får mycket tid i hagen. Ha benet under uppsikt.
gulan

skulle avvakta nån dag, och se om hon blir mindre varm lr om det blir värre. Men kan ju alltid ringa vet och kolla vad den tkr :)

Liknande trådar

Hästvård Hej. Någon som har något förslag på vad detta kan vara, har telefontid på måndag med veterinären. Har en äldre vbl valack, är inte...
Svar
9
· Visningar
842
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Minska antalet fästingar på katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka