Varm "rånarluva"

Sv: Varm "rånarluva"

Har sett sådana i fleece, garanterat osticksigt. Men var de säljs har jag ingen aning om.

Jula!!

finns både fleece och stickat (tror de är fleecefodrade) och ingen av dem sticks, jag har båda.

Jula!!

finns både fleece och stickat (tror de är fleecefodrade) och ingen av dem sticks, jag har båda.

Ska kika på dom, jag är väääldigt känslig för stickiga saker. Speciellt i ansiktet. Mössor kliar jämt på mig. Inbillar mig att fleece inte är så varmt, blåser lätt igenom.

Jag har en sådan ullfrotté från Woolpower :)
Tycker inte den sticks, mer kittlas isf:p
men väldigt varm annars, har den även när jag åker slalom:idea:
Annars så såg jag att Börjes har en i fleece:)

Hmm, om den kittlas är det nog inget för mig. För känslig :)

Ser att ho*ze har också, både i bomull och fleece, vad är varmast tror ni?

fleece är varmt och gott. De med nylon under hjälmen gillar jag eftersom de inte tar någon plats.

Jag har den från Börjes som är i fleece och nylon över huvudet. Jätteskön och varm.
Enda nackdelen om man ska vara petig är att jag kan tycka den borde ha kunnat gått upp mera över ansiktet.

Jag har ingen rånarluva utan en "buff" som man egenteligen har under mc-hjälmen men den funkar lika bra under ridhjälmen. Varm å go och den sticks inte heller! :bump:

Innan jag fick barn jobbade jag i stall och då hade man huvorna hela dagarna, och jag lovar att de värmer:D

Hej, jag har en i fleece från börjes. Köpte min förra året och då var även huvuddelen i fleece och det blev för tjockt under hjälmen. Nu har de en modell med tunnare tyg över huvudet.

Iaf så gjorde jag så att jag klippte bort huvuddelen och sydde fast resten i hjälmens kant så den täcker öron, näsa, hals och klippte upp den längst fram och sydde i knappar så jag kan öppna och stänga den. Om du förstår hur jag menar. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 903
Senast: Murray
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i... 2
Svar
22
· Visningar
1 784
Senast: Buongusto
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Fiorano
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
931
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka