Bukefalos 28 år!

Varm vinterjacka!

Centaur

Trådstartare
Måste ha en ny vinterjacka, jag fryser halvt ihjäl.:crazy:

Den ska vara:
VARM!
lång (ingen bomberjacka)
gärna lätt
måste gå att rida med den så slitsar eller 2 vägsdragkedja är ett must
helst brun men beige är också okej
skön
långa armar med muddar så det inte blåser in

Kollade på en längre dunjacka från Horze med bälte i midjan, någon som har en sån?
 
Sv: Varm vinterjacka!

likadant här.. börjar bli svinkallt nu ju! undrar också överlag om horze-jackorna, är dom bra? :)
 
Sv: Varm vinterjacka!

kanske inte helt dina krav, men kolla på Rooping Anne, en vaxjacka som jag skaffat mig som jag bara älskar. Mörkbrun finns den i och de är den färgen jag har. Otroligt trevlig jacka, håller mig varm även när jag står och håller lektioner.

Ha överseende med en dampig häst på bilden
29685826.jpg
 
Sv: Varm vinterjacka!

oj vaxjacka har jag nog inte haft sen 1990 :D den ser fin ut men är den inte tung??
 
Sv: Varm vinterjacka!

Har du kollat runt i butiker? Jag har en PK av annan kollektion än årets som är kanonfin. Kan ju finnas kvar på en del ställen...
 
Sv: Varm vinterjacka!

Jag har en Pikeur som jag älskar, visserligen kort men supervarm, men Pikeur borde ha långa jackor med?
 
Sv: Varm vinterjacka!

Jag tänkte precis samma tanke men när jag såg deras kollektion så var den riktigt tråkig i år så jag föreslog inte ens ;). Misstänker dessutom att Centaur redan har spanat på Pikeur :angel:.
 
Sv: Varm vinterjacka!

nej inte alls tung, regäl men inte klumpig alls. sen så har den en avtagbar innerjacka som är beigerutig vilket gör den ännu snyggare. Jag är klart nöjd men jacka och fick den till ett bra pris. Men jag suktar dock ännu efter KL långa jacka, men gillar inte prislappen :(
 
Sv: Varm vinterjacka!

Man kan ju satsa på andra märken än ridsportsmärken. Knalla in på stadium eller liknande, en parkas skulle väl passa dig fint? Många har slitsar eller dragkejda åt båda hållen. Har själv en, min gamla vanliga vinterjacka, beige parkas som är supervarm. Har inte haft den i stallet än för den är för varm :p Då är också priserna bättre många gånger...
 
Sv: Varm vinterjacka!

pikeur lexona eller vad den heter, den är lång och tjockt fodrad, fodret går att ta ur vilket gör att den torkar fortare om man behöver tvätta.
 
Sv: Varm vinterjacka!

Jag har en ridjacka från Ullared som nog stämmer in på allt utom färgen. Min är svart, men kan ha funnits i brun också.

Den är lång, slutar strax ovanför knäna. Man kan knäppa upp den baktill och tvåvägsdragkedja fram. När man rider så blir nedre delen av jackan att ligga över låren, varmt och skönt.

Midje skärp, blåser alltså inte in kallt ;) Muddar i ärmslut, väldigt lätt, stora fickor. Avtagbar luva.

Super skön och varm! Jätte nöjd med den, och bonus att den kostade 229:- :)
 
Sv: Varm vinterjacka!

Jag gissar på Luxana eftersom den är den av de två som har innerjacka och dessutom en enda bokstav som felar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 632
Senast: svea
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 171
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 150
Senast: cassiopeja
·
Äldre Vad har ni tänkt ha för vinterjacka i år? Ska ni köpa ny eller använder ni tidigare inköpt jacka? Har ni flera eller är det mest en som...
2
Svar
20
· Visningar
3 522
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp