Varma byxor/överdragsbyxor?

alextheasparagus

Trådstartare
Så är det den tiden på året igen... Har alltid använt ullunderställ under mina vanliga ridbyxor, men det är både svårt att få på så att inte långkalsongerna korvar sig, och blir bara stelt och obekvämt. Letar efter ett par fodrade ridbyxor eller överdragsbyxor men verkar inte finnas så mycket, speciellt inte på herrsidan som inte kostar närmare 2000 spänn. Hade nästan gett upp att hitta ett par, men såg ett par lite tightare överdragsbyxor på hööks som inte såg så pösiga ut, men hur varma är dem? (finns under dam-allväderskläder) Om de inte är fodrade kanske det går att ha underställ och löpartights under eller något? Vad har ni för några tips?
 
Det här är fel; men jag har använt vanliga bomullstights under. Och långa chaps över. Men blir det riktig vinter så kör jag täckbyxor. :D
 
@alextheasparagus
Såg just reklam från Horze där dom visade ett par tighta fodrade överdragsridbyxor. Nu var det visserligen bild på när en kvinna har dom på sig men kanske går att justera storleken eller se om det finns en manlig variant. Dom heter Horze Adeline silicone padded breeches.
Annars är ju täckbyxor från tex börjes, hööks, mountain horse mfl oslagbara om man inte vill frysa. Brukar bara ha ett par långkalsonger i merinoull under även vid många minusgrader. Vid bara några minusgrader går det utmärkt att ha merinoullunderstället under ridbyxorna. Det knölar sig inte och det är lätt att dra på ridbyxorna utanpå ullen.
 
Beställde hem ett par covalliero täckbyxor som jag hittade på horze... Lite dyrt men fick ändå lite rabatt. Förhoppningsvis passar de och håller ett par säsonger åtminstone!
 
Så är det den tiden på året igen... Har alltid använt ullunderställ under mina vanliga ridbyxor, men det är både svårt att få på så att inte långkalsongerna korvar sig, och blir bara stelt och obekvämt. Letar efter ett par fodrade ridbyxor eller överdragsbyxor men verkar inte finnas så mycket, speciellt inte på herrsidan som inte kostar närmare 2000 spänn. Hade nästan gett upp att hitta ett par, men såg ett par lite tightare överdragsbyxor på hööks som inte såg så pösiga ut, men hur varma är dem? (finns under dam-allväderskläder) Om de inte är fodrade kanske det går att ha underställ och löpartights under eller något? Vad har ni för några tips?
Jag har fodrade tights från kerrits och överdragsbyxor från Stierna som är toppen. Jag vet inte hur viktigt det är med herrpassform. Min viking till sambo kör vanliga ridbyxor och långa chaps hela vintern igenom utan att frysa. Han måttbeställde sina chaps från strömsholms sadelmakeri.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp