Bukefalos 28 år!

Varma fötter nattetid

Sar

Trådstartare
Jag har alltid lagt mig sent men aldrig haft problem att somna förrän den här sommaren. Jag har alltid haft varma fötter nattetid men nu känns det som att mina fötter helt ensamma skulle kunna värma upp ett mindre hyreshus. Inte svettiga men kokheta. Att spola kallt vatten på fötterna innan sänggåendet hjälper bara om jag hinner somna innan de blivit varma igen. Finns det fler som är drabbade av detta? Tips på hur jag ska få dem normala igen?
 
Isklamp under fötterna! :P
Med min RLS så får jag ibland hypervarma fötter, vilket man inte direkt kan styra över - inte så mycket annat man kan göra mer än att leta efter saker att kyla ner fötterna med.
 
Blöta sockor!
Blöt ett par sockor, vrid ur så mycket vatten som möjligt, trä dem på fötterna strax efter sänggåendet, färdigt!
Lite småäckligt att ta på sig våta strumpor, men vad gör man inte...
 
Blöta sockor har jag aldrig tänkt på, ska definitivt prova! Jag har inte RLS ( vad jag vet). Finns det ngn annan orsak till dessa varma fötter nattetid ( förutom ärftlighet, min mamma har väldigt varm kropp när hon sover också)
 
Mina fötter brinner också,och jag brukar tillhöra dom som har sockar på sommaren, detta gör att jag spenderar halva natten och ibland hela natten till att sprattla runt i sängen för att finna en kall plats.
Funderade nästa på att söka för det men är det fler som har samma problem så är det nog inte något fel på mig.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Tänk att det finns folk med motsatt problem, hade aldrig hört talas om ens! /fryslorten med dubbla strumpor och värmekudde på fötterna utom mitt i sommaren då..
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Nu har jag förvisso bara bekymmer då jag är på tjocken, men jag skulle inte överlevt denna sommaren utan min blåa flaska ifrån body shop med en kylande gel i som är perfekta för ömma och/eller varma fötter. Finns även en lotion som är bra att ha vid behov.
 
Så härligt med tips, kylklampar, plastad frotté, vetesäckar och blöta handdukar, kommer att prova alla! Skönt också att höra att det verkar vara en rätt vanlig åkomma, vissa samlar tydligen värmen i fötterna!
 
Kanske strumpor som legat i frysen? Själv använder jag ibland kylgele för att gamla skador gillar att svullna i värmen men de dämpar inte svullnad alls utan isar bara, kanske något för dig? Håller i sig ett bra tag och väldigt effektivt! Köpte min för någon hundring på Apoteket!
 
Vi har en golvfläkt ståendes vid fotändan av sängen när det är som varmast. Usch vad jag fryser om fötterna om jag inte drar täcket tätt omkring! Så det skulle jag prova! :)
 
Jag har alltid lagt mig sent men aldrig haft problem att somna förrän den här sommaren. Jag har alltid haft varma fötter nattetid men nu känns det som att mina fötter helt ensamma skulle kunna värma upp ett mindre hyreshus. Inte svettiga men kokheta. Att spola kallt vatten på fötterna innan sänggåendet hjälper bara om jag hinner somna innan de blivit varma igen. Finns det fler som är drabbade av detta? Tips på hur jag ska få dem normala igen?

spolar fötterna med kallt vatten och torkar inte dem efteråt utan direkt i säng, då brukar det funka :)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag är en sån där som alltid har varma varma händer och oftast varma fötter. Har 'brinnande fötter' ibland, i perioder. Just fötterna känns lite oroande, jag som dels haft trombos i ena benet och dels arbetar inom vården vet att det kan vara cirkulatoriska störningar, jag vet även att det kan vara ett symptom på sjukdom - något jag helst inte vill grotta in mig i alls.
Varma händer däremot, ser jag mer positivt på. Och som någon sagt tidigare så handlar detta into om att vara svettigt varm utan om en helt annan typ av värme.
Jag går oftast utan vantar/handskar vintertid, har jag det så blir jag snart så varm om händerna att jag får typ andningsbesvär.
De brinnande fötterna uppträder oftast kvälls/nattetid för mig. Det är outhärdligt jobbig känsla, och knappsat något blöta strumpor gör bot på, inte för mig i alla fall - det är inte sån värme, det är en helt annan typ av värme.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 343
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp