Varma kängor

Ska du ha en varm känga är det ju fodrad som gäller, inte skal. Kolla på Salomon eller Merrell, den sistnämnda har dock haft problem med läckage på några modeller. Men en varm känga som är bra att springa i tror jag inte finns.
Jag hittade en ofodrad Merrell-känga på Stadium Outlet förra året, den höll fötterna torra och varma (med en extrasocka - Icas "skidstrumpa") hela förra vintern, oavsett temperatur och om det var blött eller snö.
Dessutom funkade de att rida i!
 
Jag hittade en ofodrad Merrell-känga på Stadium Outlet förra året, den höll fötterna torra och varma (med en extrasocka - Icas "skidstrumpa") hela förra vintern, oavsett temperatur och om det var blött eller snö.
Dessutom funkade de att rida i!

Ja, som sagt är det bara några modeller som haft problem.
 
Jag fattade det som att det var en vardagskänga som efterfrågades?

Det är väl kanske en av grejerna TS efterfrågar något som inte finns, en vardagskänga som går att springa i som är varm osv. Jag har själv tex Muckboots i två modeller, en i stallet en "på stan". Kängor modell grövre gympadoja när jag tränar hund vår/sommar, som sprayas varje gång de används för att de ska vara någorlunda vattentäta efter en säsong. Två Meindlkängor, en smidig för vinterträning och en mördarmodell som är klumpig men helt oslagbar varm. Typ stå still vintertid utomhus utan att frysa-känga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp