Varma OCH smidiga handskar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yossarian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 6 794
Y

Yossarian

Mina händer blir som isklumpar, och ändå är dom påbylsade med vantar och handskar så att jag knappt kan greppa en tygel:mad:

Har ni några tips på varma handskar eller vantar som man kan arbeta med hästen med?

Sv: Varma OCH smidiga handskar?

Har ett par fleecevantar köpta på Intersport som är helt suveräna :) Varma men smidiga, kan tränsa med dem på! (=knäppa alla spännen)

Jag har ett par läder handskar med thinsulate foder som är köpta på Ge-Kås. Sitter som gjutna och jag har aldrig frusit om händerna när jag haft dem. Använder dem även på sommaren så de är riktiga året runt handskar..

Jag tycker att H**ks lädervantar med virckad översida är fantastiska:bow: jag fryser alltid om händerna när jag har andra vantar men inte med dessa och de går att ha på sommaren också! Älskar dom!:love:

Lundby_love skrev:
Jag tycker att H**ks lädervantar med virckad översida är fantastiska:bow: jag fryser alltid om händerna när jag har andra vantar men inte med dessa och de går att ha på sommaren också! Älskar dom!:love:

:eek:

Menar du crouchéhandskar??

Dom är ju sviiiinkalla!! Ursköna på sommaren, men nu....:crazy:

Tok!

Har ett par superbra skinnhandskar från Mountain horse..Dom är jättevarma men smidiga :bow:

tror dom kostar typ 300:-

Jag är kär i Roeckls dunhandskar, är precis som en dunjacka fast för händerna. :love: :love: :love: Mjuka och alldeles underbara.
Finns bl.a. på Hästbiten i sthlm. www.hastbiten.se Kostar runt 500 kr eller strax under.

3301529120.jpg

Jag kör med lager på lager, när det är svinkallt. Underst handskar i neopren (håller värmen även om dom blir blöta, används mycket av crossåkare) och ovanpå vattenavstötande ridvantar med fleecefoder.
Det är ofta det att de blir fuktiga eller blöta som gör att man fryser.
I allafall jag...;)

Har ett par källquist thermovantar ( fast i mkt smidig modell) ser tunna ut men är underbart varma och lätta att rida och jobba med. Kostade typ ingenting... 60 kr på ridsportaffären?

cactuspower skrev:
Eluppvärmda handskar kanske vore något?
Fick se denna länk idag! www.lindra.net :idea:

En kompis sa för ett tag sedan att hon skulle vilja uppfinna eluppvärmda handskar. Men då finns det alltså redan!!!

Någon som testat??? Skulle vilja veta om de känns klumpiga att rida i... Jag tycker det är svårt att hitta handskar som är tillräckligt varma som inte blir för klumpiga... Favoriterna just nu kommer från ProRider - fingerhandskar i skinn med thinsulatefoder. Tunna, smidiga men ändå varma. Sedan har jag tunna, tunna innerhandskar med metalltrådar i också - köpta på motorcykelbutik. Fick tipset här på Buke!

jag har en såndära "tre-finger" handske. men den sucks. jag fryser när jag rider i den tom. nu innan det har blivit så jättekallt. speciellt när man rider med kandar fryser jag i den men även annars.. å då är det en sån dära "thermo-handkse" eller va det heter..
brukar sno morsans tumhandskar i fårskinn dom äger!! fast bara praktiskt när man ska skritta.. (iofs är det så kallt att jag använder dom så kan man typ bara skritta också men ändå!)

Jag har jätteproblem med att hålla värmen....Får vita fingrar vid minsta lilla kyla el.fukt....så jag vill väldigt gärna oxå veta om det är någon som testat dessa eluppvärmda ....Någon som provat?

Jag har beställt handskarna (dom eluppvärmda)....berättar när jag provat om det funkar. Jag har nåt som kallas reynolds fenomen så funkar dom på mig så funkar det för alla. Dom ser väldigt mjuka och smidiga ut...på hemsidan.

det har jag också.... :crazy: det är hemskt, fingrarna typ dör.... :eek: Måste sticka dom i jättevarmt vatten för att återuppliva dom... :p Så funkar det vill jag också ha såna!!!!

Tusen tack för alla tips! Nu ska jag ut och prova i butikerna:d

Yossarian skrev:
Mina händer blir som isklumpar, och ändå är dom påbylsade med vantar och handskar så att jag knappt kan greppa en tygel:mad:

Har ni några tips på varma handskar eller vantar som man kan arbeta med hästen med?
Minst lika viktigt som att ha varmt om själva händerna, är att hålla musklerna längre upp på armen varmt.
Om man inte håller axeln och överarmen varm, så kan man inte hålla handen varm heller. Skaffa en handske som andas och släpper ut fukt. Neoprene tror jag dom heter. Ungefär som dykares dykdräkter. Dom håller händerna varma och släpper ut fukt. Vi hade sådana på Spaningskompaniet, då jag var instruktör..
Men jag brukar ta av mig handskarna, göra det jag ska, sedan sätta på mig dom igen.
/ Christopher.

Själv funderar jag på att införskaffa ett par BoThandskar att ha under mina vanliga handskar när det börjar krypa ner mot -25 grader.
Det funkar ju på hästen, så varför inte på mig?

Blir du verkligen varm med neoprenhandskar? Jag fryser som attan när jag har på mina även om det inte är fuktigt. När jag red i dem i regn tappade jag känseln i flera fingrar.

jjeg skrev:
Jag har beställt handskarna (dom eluppvärmda)....berättar när jag provat om det funkar. Jag har nåt som kallas reynolds fenomen så funkar dom på mig så funkar det för alla. Dom ser väldigt mjuka och smidiga ut...på hemsidan.
DÅ få rmeddela så fort du fått dom :bump: :bump:
Spännande ju!

Såg att dom även sålde BoT vantarna. Någon som provat dom?

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 306
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31