Värma om bommen på Cobra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 072
Sv: Värma om bommen på Cobra?

Nä det är väl stålförstärkt träbom har jag för mig.
Prestige och Passier tror jag att det går på vissa modeller.

OBS: Jag kan vara ute och cykla ordentligt nu, men jag pratade med en välinformerad Cobra-ägare om just den saken igår.

Hur mycket går det att ändra på dem?

Som sagt, jag var ute på cykeltur där.
Förvirrande med alla dessa sadlar, men jag ser att min välinformerade cobra-ägare svarat. ;)

Bellapops skrev:
Som sagt, jag var ute på cykeltur där.
Förvirrande med alla dessa sadlar, men jag ser att min välinformerade cobra-ägare svarat. ;)
Haha, jaa. Puss gumman!

Väldigt mkt. jag kan inte säga exakta grader men från smal bom till xtra vid..

Men det går inte att ändra på formen på bommen? Från böjd till rak eller så?

Det kan jag inte tänka mig att det går... Det går inte på någon annan sadel. Bommen blir dock lite mer böjd när man utvidgar den, men jag tror inte du kan få en rak Cobra.

Nej det går tyvärr inte. Bommen är böjd och så ser de ut, det är vidden som går att ändra, samt att man kan göra rätt mycket modifieringar med omstoppning och tex knästöd.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
526
Senast: Elo
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
747
Utrustning Om det skulle bli fortsatt ridning för mig, så funderar jag på en ridkjol. Men tittar lite mer på den här typen (fast med benremmar... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 316
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka